Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kehlet Stella Nova
Fra : Johan Ibsen

Dato : 13-05-02 07:57

Vi har for år tilbage ladet fremstille farvebilleder af vore børn, det var
hos firmaet Kehlet Stella Nova.
De skrev på bagsiden at filmen ville blive opbevaret i 100 år.
Denne tid er ikke gået endnu, men jeg kan ikke finde firmaet. Skal vi opgive
denne sag?
Johan

Fra : Kristian Amby

Dato : 13-05-02 19:35

Det tror jeg godt du kan. Firmaet er lukket for længst.

Såvidt jeg husker skrev de at "filmen tænkes opbevaret 100 år. " Det
var vistnok også kun noget de tænkte, de gemte dem (vistnok) kun i 1
år.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 13-05-02 21:27

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Såvidt jeg husker skrev de at "filmen tænkes opbevaret 100 år. " Det
> var vistnok også kun noget de tænkte, de gemte dem (vistnok) kun i 1

Mener at der var en artikel om firmaet i Politiken for noget tid
siden...(inden for det sidste års tid)

Mvh Mads

Fra : thl

Dato : 14-05-02 09:45

"Johan Ibsen" <johanibsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:abno3u$cnu$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> De skrev på bagsiden at filmen ville blive opbevaret i 100 år.
> Denne tid er ikke gået endnu, men jeg kan ikke finde firmaet. Skal vi opgive

Sagen blev desværre afsluttet da Kehlet døde og firmaet blev afviklet.
Laboratoriet i Herlev blev nedlagt, og maskiner OG arkiver kastet bort.
Så vidt jeg husker ca. 1972 ?
De fotografer der overtog nogle af Kehlets forretninger fik ikke lov
til at overtage negativerne.
Mvh
Thorbjørn

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 15-05-02 19:24

Hej Thorbjörn

On Tue, 14 May 2002 10:45:05 +0200, "thl" <amagerfoto@pc.dk> wrote:

>Sagen blev desværre afsluttet da Kehlet døde og firmaet blev afviklet.
>Laboratoriet i Herlev blev nedlagt, og maskiner OG arkiver kastet bort.
>Så vidt jeg husker ca. 1972 ?

De existerede da så sent som 1977, da arbejde jeg nemlig i Broddmans
butik i Hilleröd og vores nabo var Kehlets Stella Nova.

Vi flyttede fra Danmark 1979 og jeg mener da de fandtes da vi
flyttede.

Men uansert dette er det jo kedeligt at alle deres negativer er kastet
da firmaet ophörte. Uanset hvad man kan mene om deres fotografi, er
det jo en dokumentation av hvordan danskere gik klädt når de skulle
vare fine genem en 30 - 40 år på 1900 talet.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige