ScrollPane???
Fra : Thomas

Dato : 13-05-02 00:34

Hejsa...
Jeg har godt nok et lille problem...
Jeg har en ScrollPane, og jeg vil gerne tilføje 2 labels til dette, men
det vil den ikke godtage...

Jeg har kigget på suns hp, men der er kun en beskrivelse af hvordan
man gør det med et billede, og nu er jeg kørt træt i at prøve med
Labels...

Nogle forslag??? eller ideer???

Mvh
Thomas

Fra : Filip Larsen

Dato : 13-05-02 07:23

Thomas skrev

> Jeg har en ScrollPane, og jeg vil gerne tilføje 2 labels til dette, men
> det vil den ikke godtage...

Prøv at læse hvad den første linie i dokumentationen for ScrollPane siger:

"A container class which implements automatic horizontal and/or vertical
scrolling for a single child component."

Der er en del Container'e i AWT som faktisk kun tager een Component. Ønsker
man alligevel at have flere komponenter i disse, så er det typiske mønster
at man placere disse i et Panel der så placeres i den oprindelige Container.
Fx:

Panel panel = new Panel();
panel.add(new Label("first label"));
panel.add(new Label("second label"));
ScrollPane pane = new ScrollPane();
pane.add(panel);

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Thomas

Dato : 13-05-02 16:43

"Filip Larsen" <filip.larsen@mail.dk> wrote in message

> Prøv at læse hvad den første linie i dokumentationen for ScrollPane siger:

Mange tak for det, det er også hvad jeg selv fandt ud af, da jeg
kiggede ordentligt efter...