Problemer med Asus A7M266
Fra : The Dude

Dato : 12-05-02 23:50

Hej!

Det startede med at min Athlon Thunderbird 1200 MHz brændte af. Så købte jeg
en ny cpu, som ikke virkede(eller også brændte den også af!?). Så købte jeg
en til(!) - en Athlon Palamino XP 1800+ som virkede sådan da. Jeg kan nemlig
kun køre i "safe mode" (aktiveret inde fra bios'en). Dvs at cpu'en bliver
clocket ned til 1150 MHz og bus+ram ned til 100 MHz. Det skal også siges, at
jeg blev nødt til at tage min ene 128 MB DDR-RAM klods ud for overhovedet at
kunne starte op. Jeg gætter på at den også blev beskadiget da den første cpu
brændte af.

Når jeg prøver at starte op uden safe mode, kommer den med alle mulige
fejlmeddelelser - både windows og min linux box. Men det kører altså fint
nok i safe mode(1150 MHz er jo rigeligt til daglig brug).

Spørgsmålet er vel, om selve MB'et også har taget skade, eller om det "bare"
er den sidste ramklods(256 MB DDR-ram)??? Eller måske noget helt andet?

Hvis nogen har en ide til hvor den er gal, ville det bare være dejligt!

Mvh Jens

Fra : Leony

Dato : 13-05-02 08:30

"The Dude" <jgra@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg prøver at starte op uden safe mode, kommer den med alle mulige
> fejlmeddelelser - både windows og min linux box. Men det kører altså fint
> nok i safe mode(1150 MHz er jo rigeligt til daglig brug).

Hvilke fejlmeddelser kommer den med. Det kunne være at de kunne fortælle
hvad der er galt.

> Spørgsmålet er vel, om selve MB'et også har taget skade, eller om det
"bare"
> er den sidste ramklods(256 MB DDR-ram)??? Eller måske noget helt andet?

RAM kan du teste med dette program:
http://www.teresaudio.com/memtest86/
Har du mulighed for at prøve/låne et andet motherboard, så kunne du teste om
der var noget galt med mobo.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/