MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP -> W98
Fra : Erling

Dato : 12-05-02 20:58

Hvis man ønsker at gå tilbage fra WinXP til Win98, er der så nogle problemer
i det ?

Mvh.
Erling

Fra : Madsen

Dato : 12-05-02 21:42

Erling skrev:

> Hvis man ønsker at gå tilbage fra WinXP til Win98, er der så nogle
> problemer i det ?

Næ, ikke hvis man formaterer drevet først, hvilket man efter min
mening altid bør gøre når man skifter til en anden Windows-version.

Madsen.

Fra : Erling

Dato : 12-05-02 21:53

> Næ, ikke hvis man formaterer drevet først,

Er det nødvendigt ?

Mvh.
Erling

Fra : Madsen

Dato : 12-05-02 22:02

Erling skrev:

> Er det nødvendigt ?

Man kan sikkert godt i teorien, og ifølge Microsoft, installere WinXP
oveni Win98 og dermed opgradere en Win98 til WinXP, men det er efter
min mening meget dumt at gøre, og grunden er at der er stor forskel på
de to styresystemer. Hvis du får en masse ustabilitet i WinXP har du
ikke en chance for at vide om det er stumper fra det gamle styresystem
der konflikter og i virkeligheden er årsagen til alle dine problemer.
Den tanke slipper du for at spekulere på hvis du starter på et helt
tomt drev. Det samme gælder den anden vej.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-05-02 21:57

Sun, 12 May 2002 21:58:17 +0200, skrev "Erling"
<erlinggo@post.cybercity.dk>:

>Hvis man ønsker at gå tilbage fra WinXP til Win98, er der så nogle problemer
>i det ?

Det må du vidst uddybe noget mere, hvilke problemer skulle det
være?

Går ud fra, at du vælger at lave en helt ny installation, andet
kan ikke anbefales.

Men det er muligt, at der er en »gå tilbage«-funktion, hvis du
har opgraderet din Win 98version og det burde heller ikke give
problemer.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 22:00

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Men det er muligt, at der er en »gå tilbage«-funktion, hvis du
> har opgraderet din Win 98version og det burde heller ikke give
> problemer.

Jo hvis drevet er konverteret til NTFS.
Men du har ret i at det bør gøres ved at starte helt forfra.

Vh
Peter

Fra : splint

Dato : 12-05-02 22:34

"Erling" skrev d. 12-05-02 20:58 dette indlæg :
> Hvis man ønsker at gå tilbage fra WinXP til Win98, er der så nogle
problemer
> i det ?
>
> Mvh.
> Erling

Ja i allerhøjeste grad, det kan du så vidt jeg har erfaret ikke.
Du skal inden installering af XP - Dele din harddisk og så installere XP
på den del Win98 ikke forefindes

mvh
Splint

http://www.kandu.dk/