Asus K7V333 RAID - mere mystik
Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 12-05-02 20:18

Som fortalt i meddelelsen ofeldukdfb8i36msc5gvlg3hjvpra8i6b8@4ax.com
havde jeg problemer med at computeren lukkede ned når jeg skulle
fdiske eller formatere harddiskene.

Det løste sig selv, men problemerne er ikke slut !!!

Nu er det lykkedes at få partioneret harddiskene, men da jeg så
installerede winXP gik det galt. Ved første start gik computeren kold
og windows' startbillede stod to gange i den øverste halvdel af
billedet - nederste del sort.

Genstart med samme resultat. Genstart til safe-mode og installere de
medfølgende drivere til grafikkortet (ATI-POWERED RADEON VE 64MB) som
oven i købet er digitalt signeret af Microsoft. .... Så vil den slet
ikke færdiggøre opstarten af windows.

jeg kan få maskinen til at køre med mit eget gamle Geforce grafik
kort, men der er stadig mystik i "dyret" Et par gange i minuttet går
alt i stå og harddisklampen lyser konstant. I Adobe Photoshop 5.5 kan
man kun vælge farven lilla (magenta)

Jeg har ominstalleret windows to gange med Geforcekortet, brugt de
nyeste drivere fra Asus, men det hjælper ikke et hak. Samme 5-10 pause
et par gange i minuttet. Her til sidst har jeg prøvet at sætte ATI
Radeon grafikkortet i igen, og det virker stadig ikke. Men det virker
fint i min gamle computer med 700MHz Athlon slotA i et Asus K7V
bundkort.

jeg fatter ikke et suk og vil gerne have ethvert input

mvh Thomas

Fra : Leony

Dato : 13-05-02 08:34

"Thomas L. Pilegaard" <dundee@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> jeg fatter ikke et suk og vil gerne have ethvert input

Jeg ville 100 % kontakte forhandleren, så det kunne blive testet for
defekter.
Alternativt søge på Asus sitet, for at finde ud af om det var et kendt
problem. Det kunne jo være en hel sending mobos havde en forkert BIOS eller
lignende.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 13-05-02 11:03

On Sun, 12 May 2002 21:17:57 +0200, Thomas L. Pilegaard
<dundee@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>bundkort.
>
>jeg fatter ikke et suk og vil gerne have ethvert input

Defekt/svag strømforsyning var en mulighed.
Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : Thomas Lafontaine Pi~

Dato : 15-05-02 07:16

"Kim S. Poulsen" <ckim@mail.dk> skrev i en meddelelse

--- klip ---

> Defekt/svag strømforsyning var en mulighed.
> Mvh. Kim S. Poulsen

Jeg har nu skiftet strømforsyning uden at det hjalp spor.

Alt undtagen RAM og CPU har været skiftet og symptomerne er de samme. Jeg
har også prøvet at disable RAID kontrolleren og installere på en velafprøvet
18GB IBM harddisk sat på VIA controlleren sammen med CD-ROM drevet. Det var
samme problem bare værre.

Bundkortet er sendt ind til MidtData og jeg håber så bare at det også skaber
sig der

mvh Thomas