Fiske ting op af skraldespanden
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 12-05-02 17:12

Der var en gang en, her på listen, der anbefalede et par share-/freeware
programmer der kan redde filer, som man har slettet ved en fejl. Nogen
som gør det samme som Nortons File Saver, men på en anden måde.

Hvad var det for nogle programmer?

tak
Carsten

Fra : Storm

Dato : 12-05-02 18:56

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
> programmer der kan redde filer, som man har slettet ved en fejl. Nogen
> som gør det samme som Nortons File Saver, men på en anden måde.

Har lige søgt det samme, og gemte følgende:

________

Data Rescue 3.0:

<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=1133/data-res
cue-300b-fat.sit>

husk at du helst ikke må skrive mere på den disk, hvor filerne lå. Du
risikerer nemligt at overskrive de områder hvor de lå.

<http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=1ewdwmq.15ivyf11kees74N%2
5rfn%40altavista.net&rnum=6&prev=/groups%3Fas_q%3Dslettede%26as_ugroup%3
Ddk.edb.mac%26num%3D50%26hl%3Den>

________

Man kan med TechTool godt genskabe filer. Recover erased files hedder
menuen. Men det er vigtigt at der ikke sker ret meget på den computer
før det forsøges. Helst slet ikke noget. Tom plads på harddiskens
"hylder" bliver jo brugt til nye "saves" netop fordi de er markeret som
ledige. Bare det at starte computeren kan ødelægge muligheden for at
genskabe slettede filer. Så - skynd dig

<http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=B7BCF423.D6E3%25dan%40ads
istance.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fas_q%3Dslettede%26as_ugroup%3Ddk.edb.ma
c%26num%3D50%26hl%3Den>

__________

Der er nok for risikabelt at installere Norton oveni de filer du gerne
vil genskabe. I stedet ville jeg finde en person der havde en ekstern
SCSI harddisk, (samt måske en nyere Norton) og pænt spørge om du må få
lov til at installere et LC-system på den, og så boote din LC fra den
eksterne disk. Kør så Norton File Recovery fra den interne disk til den
eksterne.

<http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=sDWR5.3386%24n3.282212%40
news0.mobilixnet.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fas_q%3Dslettede%26as_ugroup%3D
dk.edb.mac%26num%3D50%26hl%3Den>

________

Er det fordi du ikke kan få det til at funke med Norton og så vil prøve
om kollegaen kan?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 12-05-02 21:52

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> husk at du helst ikke må skrive mere på den disk, hvor filerne lå. Du
> risikerer nemligt at overskrive de områder hvor de lå.

Jeg har en beta af Data Rescue og det er ikke lykedes mig at finde ud
af, hvordan man bruger Recovery-funktionen. Hvis du ved det, må du meget
gerne hjælpe.

> [...]
> "hylder" bliver jo brugt til nye "saves" netop fordi de er markeret som
> ledige. Bare det at starte computeren kan ødelægge muligheden for at

Der lader til at være religionskrig mellem TechTool og Norton, og efter
at have sværget til TT, forsøgte jeg ig i en periode med Norton, dog
uden FileSaver pga. diverse konflikter og tempo-problemer.

Fra : Storm

Dato : 13-05-02 08:14

> [...]

> Jeg har en beta af Data Rescue og det er ikke lykedes mig at finde ud
> af, hvordan man bruger Recovery-funktionen. Hvis du ved det, må du meget

Jeg ville såmænd gerne hjælpe, men som jeg skrev var det pluk af gamle
poster. Jeg vil ikke kaste mig ud i rådgivning om det.

Vent til en klog kommer forbi.
- Men jeg kan jo tænke mig at det haster

--
Venlig hilsen Nina Storm