MS Windows
briani 27239
Problemer med win98 efter fjernelse af vir~
Fra : Thomas Forsmark Søre~

Dato : 12-05-02 15:52

Hejsa,

Jeg har en PC, hvor der har været Klez virus på. Virussen er nu fjernet, og
der er lagt antivirus software på computeren, og IE er opdateret til v.5.5
SP2. PC'en kører win 98 SE. Jeg er forbundet til Internettet via en
proxyserver.

Efter at virussen er fjernet, kan jeg godt få forbindelse til nettet med
ping, ftp osv..... MEN hverken IE eller Outlook express (OE) kan få
forbindelse til nettet.
OE melder fejl 0x800CCC0e, No socket error 10071.
IE skriver bare Connetting to proxyserver.

DNS'en virker fint, og hvis jeg slår proxy fra i IE så kan jeg fint forbinde
til intranet sider.

Jeg har prøvet at konfigurere IE til både automatisk proxykonfiguration, og
manuelt, men lige meget hælper det.
Jeg har prøvet at installere win98 over på den eksisterende installation.
Jeg har prøvet at fjerne IE og OE og installere dem igen, jeg har prøvet
manuelt at fjerne alle filer der har med TCP/Ip at gøre og installere dem
igen.. men intet hjælper....

Er der en der har et godt foreslag til, hvad jeg kan prøve???
Næste trin bliver at slette hele lortet og installere det hele om igen. Men
det ville jeg nu gerne undgå.

Mvh
Thomas Forsmark Sørensen

Fra : Leony

Dato : 13-05-02 10:39

"Thomas Forsmark Sørensen" <forsmark@odense.kollegienet.dk> skrev i en
meddelelse news:QkvD8.4271$HN.94531@news010.worldonline.dk...

> Efter at virussen er fjernet, kan jeg godt få forbindelse til nettet med

Hvis ping og ftp virker over internettet, så må det være en opsætningsfejl i
OE og IE.

> ping, ftp osv..... MEN hverken IE eller Outlook express (OE) kan få
> forbindelse til nettet.
> OE melder fejl 0x800CCC0e, No socket error 10071.
> IE skriver bare Connetting to proxyserver.

Måske fejlen ligger i din proxy. Er du pålagt brug af proxy.
Prøv at søge på 0x800CCC0e. Det giver en masse resultater måske der er noget
du kan bruge.
Du kan også prøve 10071.
Måske også en kombination.

mvh Leony..........Se mit casemod: