Hvilket P4 bundkort?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-05-02 15:19

Jeg har været ved at kigge mig lidt om og har fået snævret valgene ind
til følgende:

Gigabyte GA-8IRXP (onboard Intel netkort og Creative 5.1 lydkort,
Promise ATA133 RAID) (Intel i845D Chipset) (?kr)

Soyo P4S Dragon Ultra (onboard netkort, Cmedia med S/PDIF ind- og
udgang, Highpoint HPT372 RAID ATA133) (SiS 645 chipset) (~2000 kr)

Abit BD7 (onboard lydkort) (ATA133, Intel i845 chipset) (~1500 kr)

Asus P4S533 (ATA100, Audio, SiS 645Dx) (~1200 kr)

Prisen har selvfølgelig noget at sige, men det er ikke den afgørende
faktor. F.eks. er der på Gigabyte og Soyo kortene ret gode netkort og
lydkort, så alene de features retfærdiggør noget af prisforskellen -
jeg har godt nok ikke noget ønske om RAID, men hvis der ikke findes en
udgave af kortet uden RAID så tager jeg det selvfølgelig med.

Det jeg mest ønsker at vide er selvfølgelig om erfaringer med kortenes
evner/mangler især i forbindelse med overclocking - men andre
erfaringer kunne jeg også tænke mig at høre om. Specielle features i
forbindelse med låsning (variable dividere) i forbindelse med PCI/AGP
vil jeg også gerne høre om kortene har / ikke har.

Har i kendskab til nogle tests af ovenstående kort, vil jeg da også
gerne have links til disse. Kort sagt, jeg ønsker at vide så meget som
muligt på så kort tid som muligt om de 4 bundkort

På forhånd tak for jeres hjælp.
Flemming

Fra : Leony

Dato : 13-05-02 08:45

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse

> erfaringer kunne jeg også tænke mig at høre om. Specielle features i
> forbindelse med låsning (variable dividere) i forbindelse med PCI/AGP
> vil jeg også gerne høre om kortene har / ikke har.

Abit har denne feature.

> Har i kendskab til nogle tests af ovenstående kort, vil jeg da også
> gerne have links til disse. Kort sagt, jeg ønsker at vide så meget som
> muligt på så kort tid som muligt om de 4 bundkort

Test af
Gigabyte GA-8IRXP P4 Titan
Soyo P4 Fire Dragon
ABit BD7-RAID
med flere:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/index.html

Reviews af Asus P4S533:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=utf-8&oe=utf-8&q=asus+p4s533+review&bt
nG=Google-s%C3%B8gning

Første bundkort med en P4 over 3000 Mhz på Gigabyte bundkort:
http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020117/index.html

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

> [...]