Vask af mobiltelefon
Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-05-02 14:38

Høp!

Jeg var lidt uheldig i går og fik spildt en ordentlig sjat øl ud over min
nokia 6210. Nu lugter den lidt af gammel øl, og tasterne klistrer.

Hvordan kan jeg vaske den, er det bare at tage en klud og tørre til?

--
Christian Jørgensen | I invented the cordless extension cord
http://www.razor.dk |

Fra : Martin Hansen

Dato : 12-05-02 14:56

> Jeg var lidt uheldig i går og fik spildt en ordentlig sjat øl ud over min
> nokia 6210. Nu lugter den lidt af gammel øl, og tasterne klistrer.
>
> Hvordan kan jeg vaske den, er det bare at tage en klud og tørre til?

Jeg har været ude for præcis det samme, også med en Nokia 6210. Det jeg
gjorde var at indlevere den til forhandleren, som så sendte den til
service.. Den fik renset print, samt skiftet tasterne.. Det er ikke nok at
"tørre til".. Øllet ER sivet ind ved tasterne, og kan kun fjernes ved at
tasterne tages ud..

Mener det kostede godt og vel 400.- for en sådan rensning.. Min telefon blev
dog aldrig den samme igen. Men det er da forsøget værd..

MrH

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-05-02 21:52

On Sun, 12 May 2002 15:56:01 +0200, Martin Hansen wrote:
> Mener det kostede godt og vel 400.- for en sådan rensning.. Min telefon
> blev dog aldrig den samme igen. Men det er da forsøget værd..

Det lyder som om jeg blot skal spare de penge til jeg skal ud og have fat
i den nye Nokia 7650, og så overleve med de sjove klistrelyde mine taster
giver :)

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : D. Peran

Dato : 12-05-02 21:57

> Det lyder som om jeg blot skal spare de penge til jeg skal ud og have fat
> i den nye Nokia 7650, og så overleve med de sjove klistrelyde mine taster

Nokia 7650 er et stort skummel af en telefon, og menuerne er et helvede at
finde rundt i. Desuden tager det meget ringe billeder.

Min telefon hedder sgu' Nokia 6210 lang tid endnu. Kan måske lokkes til at
købe en 7210. Nu må vi se.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 13-05-02 00:12

> nokia 6210. Nu lugter den lidt af gammel øl, og tasterne klistrer.
>
> Hvordan kan jeg vaske den, er det bare at tage en klud og tørre til?

Hej Christian, jeg synes også det lød skørt i starten, men hvis du piller
batteriet, simkortet og højttaleren ud og skiller telefonen ad - der skal
bruges en speciel T6 ? skruetrækker, som kan fås i et byggemarked eller en
elektronikforetning - så kan du formentlig godt _vaske_ telefonen i varmt
vand og sulfo med en opvaskebørste.
Skyl efter med rent vand og sørg for at tøre den fuldstændigt med en
hårtører e.l. inden du samler den igen.

Jeg har selv gjort det med en fjernbetjening, der fik lyst til grøn sodavand
og i d.t.e/d.t.l har flere brugt metoden på diskoteksudstyr, tastaturer mm.

Jeg ved ikke om displayet kan tåle det, men det tror jeg faktisk godt... Men
ellers kan du jo starte med en våd klud med sulfo bare husk at vaske sæben
af og tørre telefonen igen.
Pas på at du ikke brækker antennen, når du skiller telefonen!

--
Kasper

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-05-02 00:30

On Mon, 13 May 2002 01:11:38 +0200, Kasper Vibe Grevsen wrote:

> Jeg ved ikke om displayet kan tåle det, men det tror jeg faktisk godt...
> Men ellers kan du jo starte med en våd klud med sulfo bare husk at vaske
> sæben af og tørre telefonen igen.

For at det ikke skal være løgn, så har jeg faktisk haft tabt den ned i en
spand med ajax rengøringsmiddel engang. Det overlevede den på underfundig
vis. Bagefter virkede den faktisk bedre (tasterne reagerede bedre).

Jeg tror dog ikke den kan klare en tur til :)

--
Christian Jørgensen | Do not look into the laser with remaining eye!
http://www.razor.dk |

Fra : SirPeter

Dato : 13-05-02 07:15

Sælg den til en BIF fan, han vil ALDRIG opdage det )))

Fra : Jan-Erik

Dato : 13-05-02 18:49

> Jeg var lidt uheldig i går og fik spildt en ordentlig sjat øl ud over min
> nokia 6210. Nu lugter den lidt af gammel øl, og tasterne klistrer.
> Hvordan kan jeg vaske den, er det bare at tage en klud og tørre til?

Skil den ad og brug sprit til at rengøre det hele med.
Til kontaktfladerne kan du bruge et viskelæder.

Hilsen Jan-Erik