Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot A20
Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-05-02 13:59

Hej

Er det muligt at få billeder taget med sub. ind på en PC'er, hvor den
medfølgende software CD ikke er installeret.

Jeg tænker på om det kan gøres via en CF kortlæser. ?

På forhånd tak

Hilsen - Bo
bon@post3.tele.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-05-02 15:28

Bo Nielsen wrote:

> Jeg tænker på om det kan gøres via en CF kortlæser. ?

En kortlæser kræver kun den medfølgende USB-driver er installeret, og så
kan man indlæse kort fra alle digicams, der bruger den/de kortype/r, som
kortlæseren er bygget til.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-05-02 15:33

On Sun, 12 May 2002 14:59:25 +0200,
Bo Nielsen <bon@post3.tele.dk> wrote:
> Hej
>
> Er det muligt at få billeder taget med sub. ind på en PC'er, hvor den
> medfølgende software CD ikke er installeret.
>
> Jeg tænker på om det kan gøres via en CF kortlæser. ?

Det kan gøres via en CF kortlæser. Det er hvad jeg gør.
Har også en overgang da jeg havde bærbar brugt PCMCIA CF adapter.

CF kortet er i standard FAT16 format.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Steen Nielsen

Dato : 12-05-02 18:45

Jeg har opdateret mit A20 med ny firmware fra version 1.0.0.0 til 1.0.0.2.
Opdateringen forløb som beskrevet på siden
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA20/PSA20_Firmware-e.html.
Efter opdateringen kan jeg ikke længere vise billederne på kameraets LCD
monitor i "play" mode. Det forsøger at læse billederne på CF kortet men
fejler. Menuen kan heller ikke betjenes. Når CF kortet er tomt og formateret
kan "play" mode godt se at der ingen billeder er, men det går galt så snart
der er et billede der skal læses. Overførsel af billeder via USB fungerer
heller ikke. Noget af kommunikationen kører dog for det nye versionsnummer
vises godt nok i "Zoombrowser".

Optagelser fungerer fint og de gemmes på kortet. Det er konstateret med en
ekstern kortlæser.

Jeg har forsøgt at opdatere igen, men det kan ikke lade sig gøre. Det tyder
også på at firmwaren er kommet rigtigt over første gang, ellers kunne
kameraet sandsynligvis slet ikke betjenes.

Er der nogen der har haft lignende problemer og som evt. har et
løsningsforslag ?

mvh

Steen Nielsen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-05-02 23:33

Jeg takker for svarene.... vil investere i en kortlæser.

Hilsen - Bo
bon@post3.tele.dk