MS Windows
briani 27239
fdisk ikke "total" formattering?
Fra : Finn og Angela

Dato : 12-05-02 13:18

Hej

Efter en ny opdeling og formattering med fdisk (nu C-drev (WinXP-home-dk) og
F-drev (data)), hvor jeg før havde C (200mb) til systemfiler og
dualbootfunktion, D=Win98SE, E=WinXp, finder jeg nu med powertools, under
"0-længdefiler": Config.sys, Autoexec.bat,Io.sys og Msdos.sys samt .dos og
..dat-filer ved registreringsscan.
Hvad laver de der og kan jeg slette dem? De hører da ikke til i Win Xp-
eller? og hvorfor er de ikke væk ved formattering i fdisk?

Jeg er lidt i tvivl om gruppen, så jeg poster også i Windows-gruppen..

hilsen Finn

Fra : Henning

Dato : 12-05-02 13:38

On Sun, 12 May 2002 14:17:46 +0200, "Finn og Angela"
<angela.chris@get2net.dk> wrote:

>Hej
>
>Efter en ny opdeling og formattering med fdisk (nu C-drev (WinXP-home-dk) og

Du blander vist et par ting sammen. Du formaterer IKKE med fdisk. Med
fdisk klargør du en partition, som du efterfølgende kan formatere, før
den bruges til data.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Finn og Angela

Dato : 12-05-02 19:07

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

og

> Du blander vist et par ting sammen. Du formaterer IKKE med fdisk. Med
> fdisk klargør du en partition, som du efterfølgende kan formatere, før
> den bruges til data.

Jow... Det er det, jeg har gjort ja (altså f-disket og format:c og d). Men
hva´ med filerne - er de fra den gamle installation eller hva´?

Finn

Fra : mc

Dato : 12-05-02 20:09

"Finn og Angela" <angela.chris@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jow... Det er det, jeg har gjort ja (altså f-disket og format:c og d). Men
> hva´ med filerne - er de fra den gamle installation eller hva´?

Nej. Ikke hvis du har formatteret harddisken.

Fra : kj

Dato : 13-05-02 07:47

"mc" skrev d. 12-05-02 20:09 dette indlæg :

> [...]
>
> mvh
>
> Jeg kan tilslutte mig det med fdisk og formatering, og husk så at ALLE
partitons som i har lavet i fdisk SKAL formateres, alle og hver for sig.
kj

http://www.kandu.dk/