Matematik Geni søges...."haster"...
Fra : OperationHumanShield

Dato : 12-05-02 12:25

Det her kommer sikkert til at virke lidt underligt, men jeg leder efter
en person som godt styr på det der med matematik, A niveau.
"i kbh området"....

Mehmet Kesen.

Fra : Jens jensen

Dato : 12-05-02 16:10

"OperationHumanShield" <xmaho@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det her kommer sikkert til at virke lidt underligt, men jeg leder efter
> en person som godt styr på det der med matematik, A niveau.
> "i kbh området".

jeg er godt nok ikke fra KBH men jeg har da matematik på htx niveau (jeg ved
ikke om det er det A niveau du mener), så måske kan jeg hjælpe,
men det ved jeg jo først når jeg og resten i gruppen har læst dit spørgsmål!

så fyr løs.

mvh Jens jensen (jylland )

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 12-05-02 16:42

"Jens jensen" <jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> posting:

>jeg er godt nok ikke fra KBH men jeg har da matematik på htx niveau (jeg ved
>ikke om det er det A niveau du mener), så måske kan jeg hjælpe,

HTX-niveau mat er vel ikke nødvendigvis det samme som A-niveau mat?
Er det ikke kun B, man _skal_ have på HTX?

--
/CBH
Computerspil..phff.. http://my.opera.com/graphics/pondus/2002/05/02.gif

Fra : Jens jensen

Dato : 12-05-02 17:58

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "Jens jensen" <jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> posting:

> HTX-niveau mat er vel ikke nødvendigvis det samme som A-niveau mat?
> Er det ikke kun B, man _skal_ have på HTX?

jeg laver lige et lille kunst greb og vupti så er det i orden

men jeg har da matematik på htx A niveau.

jeg havde helt glemt at angive mit niveau.

mvh jens jensen

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 12-05-02 18:17

"Jens jensen" <jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> posting:

>men jeg har da matematik på htx A niveau.

Ja, selvfølgelig kan man _vælge_ det, men man _skal_ kun have B, så
vidt jeg ved. Derfor min "HTX-niveau-ikke-ligmed-A-niveau".

Fra : Jens jensen

Dato : 12-05-02 19:14

> "Jens jensen" <jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> posting:

> Ja, selvfølgelig kan man _vælge_ det, men man _skal_ kun have B, så
> vidt jeg ved. Derfor min "HTX-niveau-ikke-ligmed-A-niveau".

det jeg forsøgte var at indsætte et "A" ind i mit første indlæg, så teksten
blev forståelig, det lykkes så ikke pga at jeg ikke gjorde opmærksom på at
jeg citerede mig selv.
sådan skulle det forstås

(citat)
jeg er godt nok ikke fra KBH men jeg har da matematik på HTX A. niveau (jeg
ved
ikke om det er det A niveau du mener), så måske kan jeg hjælpe,
men det ved jeg jo først når jeg og resten i gruppen har læst dit spørgsmål!
(citat slut)

håber det giver mening nu

Mvh jens jensen.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 12-05-02 19:54

> [...]

>blev forståelig, det lykkes så ikke pga at jeg ikke gjorde opmærksom på at

Yep, no worries mate. :)

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 12-05-02 18:08

Chr. Bohr-Halling wrote:
> "Jens jensen" <jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> posting:

> HTX-niveau mat er vel ikke nødvendigvis det samme som A-niveau mat?
> Er det ikke kun B, man _skal_ have på HTX?

Mon ikke Christian mener HTX-niveau i modsætning til universitetsniveau
eller lignenede.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 12-05-02 19:00

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> posting:

Jens Jensen:
Chr/mig:
>Mon ikke Christian mener HTX-niveau i modsætning til universitetsniveau

(Der er nu mig (du har svaret), der er Christian, så du mener nok
"Jens Jensen mener...".)

Jeg nu ikke så sikker på, det er det, JJ mener. Der er visse
forskelle, jeg ved af, mellem fx HTX-B niveau og fx gym/HF-B
niveau[1]. På den led kan der vel så også godt være forskelle på
A-niveauerne. (Desuden er der også fx selvsagt forskelligt pensum
til 3-årigt A-niveau og 1-årigt A-niveau.)

[1] De har vist en smule integral- og/eller vektor-regning på HTX-B
som en del af pensum (jeg har ikke læst bekendtgørelsen -- bare hvad
jeg har hørt).

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 12-05-02 22:07

Chr. Bohr-Halling wrote:
> "Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> posting:

> (Der er nu mig (du har svaret), der er Christian, så du mener nok
> "Jens Jensen mener...".)

Ups - min fejl.

> Der er visse forskelle, jeg ved af, mellem fx HTX-B niveau og fx gym/HF-B
> niveau[1].

Tjoh. Det er nok minimalt - men jo du har ret - B-niveau angiver mere
et vis dybde/abstraktionsniveau fremfor konkrete emner.
Endvidere er der i praksis forskel på de forskellige B-niveauer.

> (Desuden er der også fx selvsagt forskelligt pensum
> til 3-årigt A-niveau og 1-årigt A-niveau.)

Du mener vel et- og toårigt forløb til A-niveau.

Mvh.,
--
Jens Axel Søgaard

Fra : Peden

Dato : 12-05-02 22:39

> Du mener vel et- og toårigt forløb til A-niveau.
Nej, pudsigt nok hedder det sådan, sikkert fordi at pensum dækker over alle
tre år, i modsætning til det et-årige som kun indeholder ting fra det år.

mvh
Peter

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 13-05-02 15:02

Peden wrote:

> Nej, pudsigt nok hedder det sådan, sikkert fordi at pensum dækker
> over alle tre år, i modsætning til det et-årige som kun indeholder
> ting fra det år.

Sørme så:
http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/lov/bilag23.htm?menuid=150555

Din forklaring lyder ovenikøbet logisk.

Mvh,
--
Jens Axel Søgaard

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 12-05-02 18:07

OperationHumanShield wrote:
> Det her kommer sikkert til at virke lidt underligt,

Slet ikke - det er snart eksamen -

> men jeg leder efter en person som godt styr på det der
> med matematik, A niveau. "i kbh området"....

- og du leder efter en hjælpelærer, der bor i nærheden?

Hvis det er noget bestemt, der driller, så prøv at spørge her i gruppen.

Mvh,
--
Jens Axel Søgaard