MS Windows
briani 27239
XP og sidst brugte programmer
Fra : Karen

Dato : 12-05-02 12:15

Hejsa,

Hvordan kan det være at den ellers udmærkede funktion med sidst brugte
programmer ikke fungerer med stort antal programmer?
Det er sådan lidt tilfældigt hvad XP vælger at lægge på listen under
START af de programmer jeg lige har benyttet. Resultatet er for tiden
at det faktisk er de programmer jeg brugte mest for 3-4 mdr siden der
findes på listen.. Findes der en løsning på problemet?

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Poul Larsen

Dato : 12-05-02 12:40

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det faktisk er de programmer jeg brugte mest for 3-4 mdr siden der
> findes på listen.. Findes der en løsning på problemet?

Højre klik på proceslinje
vælg egenskaber
menuen start > Tilpas
her kan du slette listen over de sidste anvendte programmer
hvorefter xp laver en ny liste over sidste anvendte prg.

Poul

Fra : Karen

Dato : 12-05-02 12:50

On Sun, 12 May 2002 13:40:24 +0200, "Poul Larsen"
<poul@larsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>her kan du slette listen over de sidste anvendte programmer
>hvorefter xp laver en ny liste over sidste anvendte prg.

Jep den har jeg fanget, men problemet opstår jo så bare igen - nu bare
med de programmer jeg anvender pt, som nok ikke er de samme som om 3
mdr. Problemet er jo også at XP er selektiv med hvilke programmer den
vil have liggende på listen. Selvom jeg sletter listen vil den fx
stadig ikke have mit grafikprogram på listen...

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Henrik Wils

Dato : 12-05-02 14:34

Hvorfor bruger du så ikke bare quicklaunch menuen (hvis den ikke er vist kan
du vise den ved at højreklikke på procesbaren og toolbars -> quicklaunch)
eller tilføje programmer statisk til "sidst anvendte programmer". find
programmet i listen over installerede programmer og træk den ud i toppen af
"sidst anvendte programmer". så står den med fed og øverst og er altid ved
hånden

Fra : mc

Dato : 12-05-02 15:39

"Henrik Wils" <henrikw@e-box.dk> wrote in message
> [...]
af
> "sidst anvendte programmer". så står den med fed og øverst og er altid ved

Din ost! Du ved selv hvorfor.

FUT: dk.snak.snik

Fra : ASKF

Dato : 13-05-02 17:30

Karen ytrede sig i <jllsdusdtli5vbaq74fopob5rij788lns6@News.CIS.DFN.DE>
med dette:

> [...]
>vil have liggende på listen. Selvom jeg sletter listen vil den fx
>stadig ikke have mit grafikprogram på listen...

Gå ind i Startmenuen og find dit grafikprogram, højreklik på det og vælg
Pin to Start menu (ved ikke hvad det hedder i DK vers.).

Du kan også højreklikke på de programmer der ligger som de senest
benyttede og vælge Remove from This List. Der vil dukke nye programmer
op i listen, når de gamle fjernes.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen