Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den sidste hjælp ....
Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-02 07:58

Hej foto-freaks.

Nu har jeg kredset om den varme grød længe, men nu
skal det være, jeg skal ha' et digitalkamera!

Jeg har altid været mest lun på Olympus, så jeg er næsten
sikker på det bliver i den retning. Og jeg har da også
næsten bestemt mig hvilke, men vil lige høre jeres vurdering.
Det jeg overvejer er et Olympus C-3020Zoom. Har i nogle
negative erfaringer med det? Jeg ved godt at C-4040 har et
bedre optik, og det er også vold lækkert, men det er for dyrt
for mig

Og hvad med smartmediakort? Jeg kan se på edbpriser.dk
at de svinger mellem 450,- og 1200,- for et 128 MB! Er der
nogle der ikke virker til et Olympus, eller hvad skyldes denne
store prisforskel?

Og kortlæser? Er der stor hastighedforskel på at hive billederne
ud via den indbygget USB, og en kortlæser?

Håber på lidt erfaringer fra jer
Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 12-05-02 09:56

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej foto-freaks.
>

> Nu har jeg kredset om den varme grød længe, men nu
> skal det være, jeg skal ha' et digitalkamera!

SNIP

> Og hvad med smartmediakort? Jeg kan se på edbpriser.dk
> at de svinger mellem 450,- og 1200,- for et 128 MB! Er der
> nogle der ikke virker til et Olympus, eller hvad skyldes denne
> store prisforskel?

Jeg ved ikke hvorfor der er så stor forskel, men personligt har jeg erfaret,
at de billige er lidt langsommere til at lagre billeder, men ikke noget der
gør noget i almindelig praktisk brug. Jeg køber de billigste.

> Og kortlæser? Er der stor hastighedforskel på at hive billederne
> ud via den indbygget USB, og en kortlæser?

Nej, de kører begge typisk på USB, så det er ligemeget. Hvis dit kamera
overfører med serielt kabel (det gør ingen af de nye vist mere), så tager
det mange gange længere tid, og så kan det godt betale sig at have en

Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-02 12:09

"Per Madsen" <per_madsen@(slet parantes)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ablaln$h4d$1@news.cybercity.dk...

> [...]
der
> gør noget i almindelig praktisk brug. Jeg køber de billigste.

Okey, hvilke kamera har du?

> [...]
> overfører med serielt kabel (det gør ingen af de nye vist mere), så tager
> det mange gange længere tid, og så kan det godt betale sig at have en

Nej det har også indbygget USB. Fordelen ved en kortlæser kan jo
være, at man ikke bruger kameraets batterier når man skal overføre,
men ham i fototbiksen påstod at en kortlæser var 30 gange hurtigere
end kameraets egen USB overførsel! Det ville undre mig lidt...