Re: Instinkt for fare
Fra : Lise Grønbæk

Dato : 12-05-02 08:04

Preben skriver: at han mener at Sille er usikker, og hans egen hund har
gjort det overfor en død fugl, at de levende bemærker den ikke, og han
mener jeg lige skal klappe hesten.
Så jeg svarer:
Nej, Sille er ikke usikker. Hun er meget vagtsom. F.eks. vækkede hun os,
fordi hun kunne høre lydende af biltyve på spil over hos genboen. Hun er
jo en jagthund, så hun går også efter levende fugle og alt hvad der
bevæger sig, og hun er bestemt ikke bange af sig. Såå jeg skal ikke
klappe nogen hest, Preben!!!
Lise

Fra : preben ipsen

Dato : 12-05-02 08:48

jamen jeg synes da det er fint at din hund er vagtsom....misforstå mig
ikke....
nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om hun også rejser børster overfor
alm. snegle..eller gælder det kun dræbersnegle??

preben

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 12-05-02 19:05

"preben ipsen" <preben@bornholm.org> wrote in message

> [...]
> nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om hun også rejser børster overfor
> alm. snegle..eller gælder det kun dræbersnegle??

ikke. Hvorimod almindelige snegle i sneglehus, dem kan hun godt finde på
at lege kasteleg med og spise. Vores store skræk i øjeblikket er, at hun
prøver at fange bier, og hvad sker der, hvis hun får en i munden???
Hun bliver 9 måneder nu her og hun er utrolig opmærksom på alt.
Hun elsker f.eks. når det har regnet at snuse efter orm og grave dem op
af jorden og lege kasteleg med dem.
Lise
PS tak for dit indlæg Preben.< <

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 23-05-02 18:48

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 23-05-02 18:49

"Lise Grønbæk" <llea_rifraf@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

>Vores store skræk i øjeblikket er, at hun
prøver at fange bier, og hvad sker der, hvis hun får en i munden???<
Så bliver hun højstsandsynlig stukket i munden.

VH Pernille