MS Windows
briani 27239
opgradere Via chipset
Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 07:49

Hej NG !

Jeg læste at vis man har et via chipsæt, så skal det updates for
at brænde.....

Har en ax59pro (aopen)

Min brænder, som har virket upåklageligt i min anden computer melder om
fejl ved brænding, (bruger neroburn på liteon burnprof).

Hvordan opdater jeg via chipsetet ?????

Tak for hjælpen

Niels

Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 07:58

> Hvordan opdater jeg via chipsetet ?????

Har fundet dette link på aopen´s hjemmeside:
http://english.aopen.com.tw/tech/download/mbdrv/via.htm

Hvor der står, at jeg skal fjerne den gamle driver - hvordan gør jeg det
?

Fortsat god Week-end !

Niels

Fra : Henrik

Dato : 12-05-02 08:51

hvilken driver til cden eller chipsettet ??
Jeg har aldrig hørt om at fjerne driver til chipset, men er det cd, gå i
kontrolpanel-egenskaber-system- cd og delete.

Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 09:00

"Henrik" <h.hilskov@get2net.dk> wrote in message

> hvilken driver til cden eller chipsettet ??
> Jeg har aldrig hørt om at fjerne driver til chipset,

Det er ikke cd men til chipsettet, der står:

Chipset Drivers

4 in 1 Driver
4.37va.exe 4.37V(A) 01/29/02 1032 KB
Applies to all models. This driver includes:
VIA ATAPI Vendor Support Driver
AGP VxD Driver
IRQ Routing Miniport Driver
VIA INF Driver

Note: Please remove the current version in your system before you
upgrade the driver. Supported OS include Win95, 98, 98SE, NT, 2000, ME,
XP.

Hvordan remover jeg den current version af chipset driverne ?????

Niels

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 09:38

Niels Solskin wrote:

> Hvordan remover jeg den current version af chipset driverne ?????

Add/Remove Programs

Den hedder sandsynligvis bare versionsnummeret som programnavn.

vh
Peter

Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 10:54

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote in message

> Add/Remove Programs
>
> Den hedder sandsynligvis bare versionsnummeret som programnavn.

Når jeg går ind i fjern programmer er den der ikke .....

hmm

Hvor kan den så være ?

Tak for hjælpen

Hilsen

Niels

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 11:25

Niels Solskin wrote:

> Når jeg går ind i fjern programmer er den der ikke .....
>
> hmm
>
> Hvor kan den så være ?

Spøgsmålet kan jo være om den overhovedet er installeret...

Vh
Peter

Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 12:03

> Spøgsmålet kan jo være om den overhovedet er installeret...

Jeg har installeret w98 på en totalt formateret harddisk, men er det
ikke
én, som W98 installerer en gl. en af ?

Hilsen

Niels

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 12:08

Niels Solskin wrote:

> Jeg har installeret w98 på en totalt formateret harddisk, men er det
> ikke
> én, som W98 installerer en gl. en af ?

Jeg har aldrig haft win98 på den maskine med via chipset, så jeg skal ikke
kunne sige det, men prøv at se hvad der er i enhedshåndteringen. Det er
meget muligt at du kan finde noget, der relaterer til 4-in-1 her.

VH
Peter

Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 12:17

> [...]
> kunne sige det, men prøv at se hvad der er i enhedshåndteringen. Det er
> meget muligt at du kan finde noget, der relaterer til 4-in-1 her.

Hej Peter !

Under enhedshåndtering er der fire ting der hedder via:

Via Tech 82c586B (pipc) pci til Isa bro
Via Tech 82c586b- strømforsyningsenhed
Via Tech V82C598 Cpu til Agp-controller
Via Tech V82C598 Cpu til PCI Bro

Når jeg forsøger at opdatere driver, med det downloadede siger W98 at
jeg har den bedste driver
hmmm...

Siger det dig noget ?

Tak for din hjælp

Niels

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 13:02

Niels Solskin wrote:

> Når jeg forsøger at opdatere driver, med det downloadede siger W98 at
> jeg har den bedste driver
> hmmm...

Både nu hvor jeg hjar WinXP og tidligere da jeg havde WinME lå 4-1 i
tilføj/fjern programmer. Min maskine var fuldstændig rå da jeg fik den, så
jeg skulle installere alt selv. Det ved jeg ikke om også var tilfældet med
dig, men hvis det var kan det tænkes at du ikke har installeret den og du
derfor heller ikke kan afinstallere den.
Havde jeg været i situationen nu havde jeg sattset på at den rent faktisk
ikke var der, og så havde jeg installeret den nye. Men det er jo fuldstænig
gratis for mig at mene, da det jo ikke er mig der skal rode med skidtet
bagefter.

Vh
Peter

Fra : Niels Solskin

Dato : 12-05-02 13:19

Hej Peter !

Jeg gjorde det bare og det skete der heldigvis ikke noget ved.

Heller ydelsesmæssigt.

Men tusind tak fordi du tog dig tid til at hjælpe mig.

Fortsat god søndag

Niels

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 13:20

Niels Solskin wrote:
> Men tusind tak fordi du tog dig tid til at hjælpe mig.
>

> Fortsat god søndag

Selv tak og i lige måde

vh
Peter