Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
negativer?
Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 06-02-01 19:17

Hejsa

Kan man ved hjælp af scanner/digitalkamera/billedbehandlingsprogram lave et
positiv (lav kvalitet selvfølgelig) ud af et negativ?

Jeg kan godt scanne eller macrofotografere foran en lyskilde, men hvordan
"vender" jeg farverne?

På forhånd tak.

Søren

Fra : Claus

Dato : 06-02-01 19:29

"Søren G. Nielsen" <s.g.nielsen@get2net.dk> wrote

> [...]
> positiv (lav kvalitet selvfølgelig) ud af et negativ?
>
> Jeg kan godt scanne eller macrofotografere foran en lyskilde, men hvordan

Ja, det er "rimeligt" nemt, husker det som Ctrl + I (invert) i Photoshop.
Du skal inden/herefter lige justere R,G,B individuelt og sikkert også gråballancen,
som minimum.
Claus

Fra : MGB

Dato : 06-02-01 20:30

Samtidig kan du få flere prof farvelabs til at printe de ud på film igen, hvis du har
behov for dette.

/Martin