old school hip-hop ??
Fra : Invisible Man

Dato : 11-05-02 22:53

Hejsa allesammen

Jeg leder efter noget old school hip-hop og ikke det shit, der roterer på mtv,
såsom Eminem... det, jeg leder efter, er noget, hvor der gerne må blive
scratched som bare helvede af folk, der virkelig kan finde ud af det!!

Noget, der har nogle anbefalinger... det skal være i stil med Public Enemy
etc.

mvh.

_______
i.m.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-05-02 05:07

Således skrev "Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk> i
dk.kultur.musik Sat, 11 May 2002 23:52:59 +0200:

> [...]
>scratched som bare helvede af folk, der virkelig kan finde ud af det!!
>
>Noget, der har nogle anbefalinger... det skal være i stil med Public Enemy

L.L. Cool J's "Bad" fra 1986 opfylder nok dine krav.

Nummeret "Go Cut Creator" er da i hvert fald temmelig meget gang i på
det plan.

Knud
--
I only please one person per day.
Today is not your day.

Fra : Lars B.

Dato : 12-05-02 09:32

In article <abk3td$2gj7$1@news.cybercity.dk>,
invisible_man@post.cybercity.dk says...
> [...]
> scratched som bare helvede af folk, der virkelig kan finde ud af det!!
>
> Noget, der har nogle anbefalinger... det skal være i stil med Public Enemy

Prøv at lytte lidt på:

EPMD
Stetsasonic
Kool Moe Dee
LL Cool J
Eric B & Rakim
Doug E. Fresh
Kool Herc
Kurtis Blow
Run DMC
Spoonie G
N.W.A
KRS-One
Marley Marl
Prince Markie Dee

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : rasmus carlsen

Dato : 11-05-02 23:12

tjae ... hvad med Bestie Boys, Run DMC, NWA, Beat Street ...

ras

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-05-02 18:59

> Jeg leder efter noget old school hip-hop og ikke det shit, der
> roterer på mtv, såsom Eminem... det, jeg leder efter, er noget, hvor

Hvis du kommer forbi københavn så kig in forbi Blackout på Studiestræde
(www.blackoutshop.dk)
og snak med Trae. Han er Mr. old school hip-hop og hvis de ikke har det
kan de skaffe det.

mvh

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Zed

Dato : 16-05-02 03:04

> [...]
> scratched som bare helvede af folk, der virkelig kan finde ud af det!!
>
> Noget, der har nogle anbefalinger... det skal være i stil med Public Enemy

Hvis du virkeligt vil ha oldschool så skal du jo bare ha fundet lidt
Grandmaster Flash frem etc. men det indgår næppe de kriterier du har skrevet
her. Det du leder efter er næppe oldschool i det hele taget :)
...hvis det er scratch du søger kan jeg anbefale "dj noize - the whole mess"
vol 1 og 2, HVIS de stadig er til at skaffe.
Der er mange anbefalingsværdige plader, men det er svært at kende din smag
selvom du har oplyst lidt om den.

--
Mvh.
-Zed - www.undergrunden.dk