MS Windows
briani 27239
Virtuel hukommelse
Fra : mc

Dato : 11-05-02 21:26

Hej NG

Jeg har installeret WinXP.
Tidligere i dag, gik min PC ned, med meddelelsen "Ikke nok virtuel memory"
eller sådan noget.
Den gik ikke i sort, jeg kunne bare ikke åbne nogle programmer eller
vinduer. Og når jeg klikkede på startmenuen gik det uendeligt langsomt med
at få den frem.
Efter at have uninstalled et program, troede jeg at problemet var løst. Men
nu har den lige gjort det igen,
et stykke tid efter reboot.

Det hele virkede i går, og jeg har ikke installeret nye programmer siden.
Er der nogle, der har et godt forslag?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-05-02 21:55

Sat, 11 May 2002 21:26:19 +0100, skrev "mc"
<mcn@NOSPAMe-box.dk>:

>Tidligere i dag, gik min PC ned, med meddelelsen "Ikke nok virtuel memory"
>eller sådan noget.

Højreklik på denne compuer => egenskaber => avanceret =>
performance => avanceret => virtuel memory og sæt den højere
kunne være en mulighed.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : mc

Dato : 11-05-02 21:57

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Højreklik på denne compuer => egenskaber => avanceret =>
> performance => avanceret => virtuel memory og sæt den højere
> kunne være en mulighed.

Jeg har lige gjort det. Så må vi se hvordan det går.
Det undrer mig bare at problemet opstod lige pludselig.

Tak for svaret.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-05-02 22:50

Sat, 11 May 2002 21:56:49 +0100, skrev "mc"
<mcn@NOSPAMe-box.dk>:

>Jeg har lige gjort det. Så må vi se hvordan det går.
>Det undrer mig bare at problemet opstod lige pludselig

Hvis du har brugt et tungt program f.eks. noget billedbehandling
eller videoredigering, kan det være at det har slugt meget af din
virtuelle memory.

Fra : mc

Dato : 11-05-02 23:31

> Hvis du har brugt et tungt program f.eks. noget billedbehandling
> eller videoredigering, kan det være at det har slugt meget af din
> virtuelle memory.

Det har jeg ikke.

Og problemet er der stadig. Nu kommer den også en anden fejlmeddelelse inden
den "går i ged":
"No enough quota" eller sådan noget (glemte at skrive ned).
Jeg bruger forresten Fat32-filsystem.

Fra : mc

Dato : 12-05-02 12:03

"mc" <mcn@NOSPAMe-box.dk> wrote in message

> [...]
inden
> den "går i ged":
> "No enough quota" eller sådan noget (glemte at skrive ned).

Her er løsningen til interresserede.
Jeg gik ind i task manager. Her kørte en lille proces "Super Mario
Brothers". Og jeg kunne se at den hvert sekund fordoblede mængden af
forbrugt ram.
Programmet startede åbenbart op hver gang jeg startede computeren. Løsningen
var bare at søge på "Sup*" og slette alle filer der hed noget med "Super
Mario".

Ellers tak for jeres hjælp.

Fra : DonE

Dato : 11-05-02 21:57

"mc" <mcn@NOSPAMe-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et stykke tid efter reboot.
>
> Det hele virkede i går, og jeg har ikke installeret nye programmer siden.
Højreklik på 'Denne Computer'
Egenskaber
Avanceret
Indstillinger under Ydeevne
Avanceret
Så står der noget med 'Virtuel hukommelse'
Sæt den op til 512MB, det gjore jeg da
jeg havde problemer med det.
/DonE