Neolamprologus multifasciatus
Fra : Biz

Dato : 11-05-02 20:41

Hej Alle Sammen - Håber I Kan Hjælpe Mig!!

Jeg har lige købt mig 4 "Neolamprologus multifasciatus" til mit 40l akvarie.
Kan det virkelig passe at det kun er størrelsen, som er forskellen mellem
hanner og hunner??
Hvis dette er tilfældet kan jeg jo lige så godt have 2 voksne hanner og 2
andre ikke fuldvoksne hanner :(
Efter jeg så har smidt sneglehuse i akvariet, er de jo begyndt at gemme sig
i dem... Kan det passe at både hanner og hunner gemmer sig i dem?? Og kan de
godt finde på at være 2 i et sneglehus??

På Forhånd Tak :P
VH Tobias

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-02 23:43

Biz <tobias86@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abjs7t$24rg$1@news.cybercity.dk...
> [...]
akvarie.
> Kan det virkelig passe at det kun er størrelsen, som er forskellen mellem

Det er den eneste forskel som du kan se.

> Hvis dette er tilfældet kan jeg jo lige så godt have 2 voksne hanner og 2
> andre ikke fuldvoksne hanner :(

Lige præsist er det også årsagen til at man altid skal købe mere end 2,
jo flere, jo større chance for at få et ordenligt par.

> [...]
de
> godt finde på at være 2 i et sneglehus??

Det er helt som det skal være. Du kigger da også inden for i dit hjem
engang imellem *s*
Om det er normalt at 2 deler et sneglehus skal jeg ikke kunne sige, men
nu ved jeg jo heller ikke
noget om hvor store sneglehusene er og fiskenes størrelse.
Men det er vist nok ret normalt at 1 par gemmer sig i sneglehuset ved
fare, de er jo ikke ret store
og vil derfor være et meget let offer for rovfisk, sneglehuset giver dog
en vis form for beskyttelse.

Carsten