asus P4S533
Fra : Thomas Fredenslund

Dato : 11-05-02 19:44

Er der nogen der kan anbefale, eller fraråde dette bundkort.

thomas

P4S533 ATX

Socket 478 / SiS 645DX / 6PCI-1AGP / IDE100 / Audio

Fra : Rasmus Bang

Dato : 11-05-02 19:46

"Thomas Fredenslund" <thomas.fredenslund@post.tele.dk> wrote:
> Er der nogen der kan anbefale, eller fraråde dette bundkort.

Kan kun anbefale det. Jeg har en 1.8A @ 2.7 på dette kort, med in-a-box
køleren fra intel :)

/Rasmus

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 11-05-02 23:02

Hvis du skal overclocke er det godt. Hvis ikke og stabiltet du går efter er
det intel chipset du skal gå efter.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus Bang

Dato : 11-05-02 23:41

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> wrote:
> Hvis du skal overclocke er det godt. Hvis ikke og stabiltet du går efter
er
> det intel chipset du skal gå efter.

Se det troede jeg også. Jeg er en af dem der kun OC'er til den grænse hvor
det begynder at gå ud over stabiliteten. Ved 2.7 GHz kører mit system
rocksolid.. Det er ligegyldigt om det er SETI@home, 3dmark2001SE i loop
eller Prime95 i adskillige timer, så den påstand om at SIS-chippene ikke er
stabile kan altså ikke bruges længere.

/Rasmus

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 12-05-02 00:12

Er der ikke det jeg skriver.

Mvh
Thomas

Fra : Esben

Dato : 12-05-02 02:47

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke det jeg skriver.

Nej.

--
Esben

Fra : Rasmus Bang

Dato : 12-05-02 07:40

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> wrote:
> Er der ikke det jeg skriver.

Ikke som jeg ser det, men ret mig endelig hvis jeg har misforstået. Det jeg
får ud af det du skriver er, at manden skal gå efter Intel hvis han ønsker
stabilitet men SIS hvis han ønsker den bedste OC. Så bidrager jeg med at man
sagtens kan få begge dele i SIS-chippen. Dermed ikke sagt at dette ikke også
sagtens kan lade sig gøre med Intel chippen; for det ved jeg det kan. Men
den skrøne med at SIS-chippene er noget ustabilt l*rt der tilgengæld OC'er
glimrende, hører altså fortiden til.

Med venlig hilsen
Rasmus Bang

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-05-02 08:38

>Men
> den skrøne med at SIS-chippene er noget ustabilt l*rt >der tilgengæld
> [...]
Hmm,
det vil jeg nu ikke sige, efter at ha investeret i et Asus P4S333 vil jeg da
sige at det er det mest ustabile bundkort jeg nogensinde har haft!
Jeg burde ha tjekket Asusboards.com inden jeg investerede i det MB, men
flere test's viste at det var et kanon godt MB med det "gode" SIS 645
chipset.
Alt er blevet gjort for at få det til at køre stabilt og Nixenbixen ikke en
gang i normal tilstand kører det stabilt.
Ny PSU løste ikke problemet, reinstall løste ikke problemet, deaktivering af
USB løste ikke problemet.
Så det bliver et MB med Intel chipset el. 645DX næste gang, der er for mange
"børnesygdomme" med 645´eren.
Mvh
Martin

Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-05-02 08:40

> det vil jeg nu ikke sige, efter at ha investeret i et Asus P4S333 vil jeg
da
> sige at det er det mest ustabile bundkort jeg nogensinde har haft!

Sidder selv her med et P4S533 og en NW 1.6@2.3 ,FSB 145:36,4:5 og jeg
oplever ikke nogen problemer eller den ustabilitet du snakker om...

Så mon ikke bare du har været uheldig og din generalisering af dette mb er
helt ubegrundet?

Carsten

Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-05-02 08:42

> Så mon ikke bare du har været uheldig og din generalisering af dette mb er
> helt ubegrundet?

Ups.Kunne let misforstås... =)
Mener tror du ikke bare dit mb er en mandagsmodel og en generalisering af
P4S333 som noget lort er lidt overdrevet??

Carsten

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-05-02 10:10

"Carsten Matzon" <carsten@xxx.matzon.dk> skrev i en meddelelse

> Ups.Kunne let misforstås... =)
> Mener tror du ikke bare dit mb er en mandagsmodel og en generalisering af
> P4S333 som noget lort er lidt overdrevet??
>
> Carsten
Hej Carsten,
tja det kunne jo også være en "fejl 40" ;c)
Jeg er skam klar over at P4S333 baseret på SIS 645 har fået utrolig god
kritik, MEN hvis du tjekker asusboards.com og ng´erne mainboard og
mainboards asus, så er vi mange som har stabilitetsproblemer.
Problemet eksisterer ikke på MB's med SIS 645DX, hvilket jo som bekendt
sidder på P4S533.
Jeg har bygget flere systemer baseret på Asus MB's og Epox, og aldrig har
jeg oplevet så meget bøvl, end ikke med VIA's 4 in 1, sidder dog med en
mistanke om et "driver" problem.
Og helt ærligt, man kan da ikke sende et MB på markedet som understøtter
USB, hvis stabiliteten kræver at man deaktivere denne funktion??
Selvfølgelig er jeg da stadig at finde blandt "hardcore" ASUS freaks (mit
sidste system P3+CUSL2 var super).
Så derfor overvejer jeg kraftigt at smutte tilbage til et Intel baseret MB
el. P4S533, og her må du endelig overtale mig ;c)
Hygge og komsåud og nyd vejret ;c)
Martin

Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-05-02 10:33

> tja det kunne jo også være en "fejl 40" ;c)

Ikke utænkeligt men mon dog med din erfaring... =)

> Så derfor overvejer jeg kraftigt at smutte tilbage til et Intel baseret MB
> el. P4S533, og her må du endelig overtale mig ;c)

Jamen jeg syntes mit P4S533 kører KANON.Og nu sammenligner jeg med mit gamle
A7V med VIA... =)

> Hygge og komsåud og nyd vejret ;c)

ILM!.Men her er vejret lidt trist så jeg tror sku jeg bliver inde og gamer
lidt istedet... =)

Carsten

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-05-02 11:10

> Jamen jeg syntes mit P4S533 kører KANON.Og nu sammenligner jeg med mit
gamle
> A7V med VIA... =)

Det bliver nok også mit næste MB, jeg har skrevet til SIS og ASUS ang. mit
problem, hehe Asus sendte et link til deres Award side * LOL*
Men okay, det er første gang jeg oplever dette, når vi lige ser bort fra de
første VIA boards, hvor problemet blev løst med 4in1 drivere (selvom det tog
et stykke tid.)
Men det vil sige at du kan køre med USB og andet fuldt aktiveret?? Og det
kørte bare fra Day One??
Det plejer mine systemer også at gøre, bare ikke denne gang :c(
> ILM!.Men her er vejret lidt trist så jeg tror sku jeg bliver inde og gamer
> lidt istedet... =)
Tja, her er det overskyet og jeg vil da prøve at spille en gang ishockey ;c)
Ellers vil jeg prøve at læse bulletinerne på asusboards.com en gang til.

> Carsten

Hygge
Martin

Fra : testpersonen

Dato : 12-05-02 12:36

"Kosmonauten" <martinolsenhs@ofir.dk.> wrote in message
> Det bliver nok også mit næste MB, jeg har skrevet til SIS og ASUS ang. mit
> problem, hehe Asus sendte et link til deres Award side * LOL*

Ahva forsøgte de og forklare/lave med det link ?? lad os da hører :)
Jeg tror også jeg hælder mere til P4S533...

Testpersonen

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-05-02 13:19

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Kosmonauten" <martinolsenhs@ofir.dk.> wrote in message
> Ahva forsøgte de og forklare/lave med det link ?? lad os da hører :)
> Jeg tror også jeg hælder mere til P4S533...
>
> Testpersonen

Hej TP ;c)
Når du spørger så direkte, så tror jeg at de forsøgte at fortælle mig at jeg
var "dum" ;c)
Alle deres fine "Awards" fortæller om hvor "stabilt og pålideligt" deres
P4S333 er, men det er det ikke.
Jeg har en viden som så mange andre selvbyggere og jeg får Anders And temp,
når et stykke værdifuldt elektronik simpelthen ikke kører som det skal. Især
når det nu viser sig at man åbenbart ikke er alene om have div.
"stabilitets" problemer. Der sidder altså mange derude med præcis de samme
problemer og så må Asus altså gøre noget ved det.Jeg har testet alt fra min
egen PC på en kammerats PC som også har et Asus P4 board dog med Intel
chipset, og der var ingen problem whatsoever heller ikke med PSU'en, ergo
der må være en bug el. noget i det board.
Andre kører sørme fint med deres ECS boards som også er baseret på SIS 645.
Jeg skal tilhvertifald fremover tjekke Asusboards.com inden jeg en anden
gang kaster mig ud et køb igen.
Jeg fik dog et godt råd om at flashe min bios med en fra P45S533, men det
kan da ikke være rigtigt........

Hygge
Martin

Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-05-02 15:07

> Men det vil sige at du kan køre med USB og andet fuldt aktiveret?? Og det
> kørte bare fra Day One??

Jah.Jeg er ikke så kendt med Intel systemer så var lidt spændt da jeg skulle
samle min nye maskine i sidste uge.Ser man bort fra nogle lidt skæve ben på
cpu som jeg måtte rette op ,(phewww) så gik det fint og maskinen har nu kørt
GEIL i en uges tid uden problemer...
Pisse let at clocke den op og bruger LAN/USB/SOUND på bundkortet uden
problemos... =)

Carsten

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-05-02 16:29

>ZSer man bort fra nogle lidt skæve ben på
> cpu som jeg måtte rette op ,
Hmm det hændte for en af mine venner overthere, han måtte sende den retur
for et af benene var knækket af :c(

> [...]
> GEIL i en uges tid uden problemer...
> Pisse let at clocke den op og bruger LAN/USB/SOUND på bundkortet uden

Jamen, nu føler jeg mig overbevist, jeg skaffer mig et P4S533 her til den
første, men jeg vil dog lige undersøge muligheden for at den fejl som bliver
nævnt andetsteds måske også figurer på mit bundkort.
Tak for en hyggelig sludder.
Fortsat god søndag
Martin