hjælp win 2000 pro skal køre som server
Fra : Hejberg

Dato : 11-05-02 18:06

Hej!!!!

jeg kan ikke får min server til at kører hvis man udefra skal ind så kan man
ikke kom på..
hvad kan jeg gør. har CISCO 806 router
port 21 er åben og jeg har fast ip adresse og den er også sat.

--
Venlig hilsen Hejberg.
Fjern XX fra Min e-mail.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-05-02 18:42

On Sat, 11 May 2002 19:06:27 +0200, "Hejberg"
<bo_nielsen@XXXprivat.dk> wrote:

>jeg kan ikke får min server til at kører hvis man udefra skal ind så kan man
>ikke kom på..

Hvilken server? http, ftp, mail, ??

>hvad kan jeg gør. har CISCO 806 router
>port 21 er åben og jeg har fast ip adresse og den er også sat.

Så gætter jeg på FTP - måske du kan få nytte af:

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Hejberg

Dato : 12-05-02 00:24

hjælp ikke sorry

--
Venlig hilsen Hejberg.
Fjern XX fra Min e-mail.

Fra : Johnny

Dato : 12-05-02 07:21

Dine rettigheder til brugere, samt logon til FTP kataloget er forkerte.
Skal brugere logge på anonymt eller er de oprettet?
Hvilke rettigheder er der på FTP?
Køre der en IIS?

Din router er Ok med 21.

Fra : Hejberg

Dato : 12-05-02 14:31

jeg er master på FTP server og kan styre den du fra.

havd er IIS?????
men det der er problemmet er, at jeg ikke kan komme ind igemmen routen og
vider til server,
router har ip fast(194.239.xxx.xxx) og der fra får den at vide FTP ip
adresse(192.168.1.10)
og port 21. og der efter netkort (192.168.1.10)som sidder i server hedder.
men jeg kan ikke få komme ind på den....

--
Venlig hilsen hejberg
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-05-02 16:29

Hejberg wrote:

> havd er IIS?????

Internet Information Server, Microsofts svar på serversoftware.
Hvis du har en FTP server allerede, har du ikke brug for IIS.

> [...]
> og port 21. og der efter netkort (192.168.1.10)som sidder i server hedder.
> men jeg kan ikke få komme ind på den....

Kan du logge på ftpserveren ved at skrive 198.168.1.10 i din
ftpklient? Hvis ikke, så er din ftpserver ikke korrekt sat op.

Forudsat du godt kan logge på med den interne adresse, så er det
nødvendigt at fortælle routeren at trafik til port 21 på dit
eksterne ipnummer (194.239.xxx.xxx) skal sendes videre til det
interne ipnummer 192.168.1.10. Jeg sad og bøvlede med en cisco 806
for en uges tid siden hos en kammerat. Hans router kontaktede vi
ved at skrive 192.168.1.1 i en browser, og under punktet PAT satte
vi op at port 21 skulle viderestilles til 192.168.1.10. Herefter
kunne ftpserveren kontaktes udefra _MEN_ når vi skrev hans
eksterne ipnummer i en ftpklient hjemme fra ham virkede det ikke.
Det tog mig lidt tid at opdage..

Muligvis er det det samme der driller dig? Prøv at starte din
ftpserver op og bed så en kammerat om at taste dit eksterne
ipnummer ind i en ftpklient.

Jeg ved ikke hvorfor 806'eren opfører sig sådan, kloge hoveder må
meget gerne belære mig. Min cisco 677 er ligeglad med om jeg
bruger interne eller eksterne adresser..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Hejberg

Dato : 13-05-02 19:19

Hej Thomas

Efter jeg idag har prøvet om jeg kunne få løst mit problem, så kom det op at
køre,
jeg to kontrat i cisco danmark, men de kunne ikke hjælpe, men så fandt jeg
en forhanlder
så sælger cisco router, så nu køre det, ftp-server mail-server og
internette.

så jeg takker for hjælpe....

PS. jeg har en cisco 677 til salg hvis du skulle være intressere i ....

hilsen Hejberg - Bo Nielsen

--
Venlig hilsen Hejberg.
Fjern XX fra Min e-mail.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-05-02 20:11

Hejberg wrote:

> så sælger cisco router, så nu køre det, ftp-server mail-server og
> internette.

Herligt..

> så jeg takker for hjælpe....

Jamen det var da så lidt...

> PS. jeg har en cisco 677 til salg hvis du skulle være intressere i ....

Sådan en har jeg allerede og er godt tilfreds, så jeg takker nej..

Fra : Hejberg

Dato : 12-05-02 15:00

jeg er master på FTP server og kan styre den udfra.