Også farvel til Creamy
Fra : Mette

Dato : 11-05-02 16:43

Hej.

For noget tid siden skrev jeg om min kat Creamy der haltede. Vi
prøvede to pillekure, for at se om de kunne få ham til at holde op med
at halte. Den ene kur virkede nogenlunde, den anden virkede slet ikke.
Dernæst besluttede vi i samråd med dyrlægen at få taget
røngtenbilleder af ham.
På billederne kunne dyrlægen se, at han var ved at blive lam i ryggen,
der sad en masse gevækster på rygsøjlen, som gjorde at han ikke kunne
bruge musklerne rigtigt. Det var værst bagtil, men det var ved at
sprede sig til hele ryggen.

Herefter traf jeg den svære beslutning at han skulle aflives, han
skulle få fred for alle de smerter han havde gået rundt med hver dag.
Det var utrolig hårdt, men jeg fik sagt ordenligt farvel og holdt ham
mens han fik den sidste indsprøjtning. Det er utroligt så meget en kat
fylder i ens liv og hvor meget den betyder for en.

Da jeg så var nede ved dyrlægen og betale, spurgte jeg om de ville
ringe hvis de fik en killing ind. Det ville de gerne, men de havde en
knap 1 år gammel perser som de skulle formidle for en ung pige. Først
troede jeg ikke det var noget, men det var en vildt charmerende
sort/hvid perser der mødte mig, og det endte med at jeg tog ham
(Gonzo) med hjem. Når jeg ser på ham, kan jeg se alle de ting som
Creamy ikke kunne og jeg ved at det var det rigtige at lade ham få
fred. Jeg håber bare han har det godt hvor han er nu og ikke har
smerter mere.

Venlig hilsen
Mette.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-05-02 17:30

mette@hotmail.com (Mette) writes:

> [...]
> mens han fik den sidste indsprøjtning. Det er utroligt så meget en kat
> fylder i ens liv og hvor meget den betyder for en.

Det var/er også den rigtige beslutning i den situation.
Føler med dig snøft ::-:(:::0

> [...]
> (Gonzo) med hjem. Når jeg ser på ham, kan jeg se alle de ting som
> Creamy ikke kunne og jeg ved at det var det rigtige at lade ham få

Hurra endnu en mitter reddet
At det så bestyrkede dig i rigtigheden af din beslutning er bare så
godt

> Jeg håber bare han har det godt hvor han er nu og ikke har
> smerter mere.

Det kan jeg helt sikkert love dig...
Og beviset finder du her http://www.geocities.com/ann_rudbeck/
I venstre side scroller du ned til "the rainbow bridge (dansk) +
message from the bridge

Han tumler måske lige nu sammen med nogle af mine elskede som er gået
forud og nu bare venter...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : nitsen

Dato : 11-05-02 17:36

"Mette" <mette@hotmail.com> skrev

> [...]
> mens han fik den sidste indsprøjtning. Det er utroligt så meget en kat
> fylder i ens liv og hvor meget den betyder for en.

Du traf en meget svær men rigtig beslutning - trøstekram herfra - jeg føler
med dig.

> [...]
> Creamy ikke kunne og jeg ved at det var det rigtige at lade ham få
> fred. Jeg håber bare han har det godt hvor han er nu og ikke har

Creamy har det godt hvor han er nu sammen med alle de andre elskede
misbamser der har krydset Regnbuebroen - dejligt for Gonzo at han nu har et
godt og kærligt hjem.

Kh

Anita og potehighfive fra Frode (som bliver nødt til at have en ny
lillebror/søster inden længe til at lege med, nu hvor Aksel leger med Creamy
og alle de andre)

Fra : jensenjs

Dato : 11-05-02 19:02

> jeg ved at det var det rigtige at lade ham få
> fred. Jeg håber bare han har det godt hvor han er nu og ikke har
> [...]
Du har helt sikkert valgt det rigtige, han har ikke haft det let
den sidste tid, det står helt klart når man læser din beskrivelse.

Du har nu hjulpet en anden charmetrold til en garanteret god tilværelse.

En der altid nyder godt af de sørgelige historier der desværre kommer
en gang i mellem er min Chinnie, hvergang får hun en ekstra stor nusse-
kramme tur, plus en ekstra stor godbid, og hun nyder det

mvh jensenjs

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-05-02 20:23

Hej Mette

Mange trøstetanker og knus til dig.
Dejligt for både dig og Gonzo at I fandt hinanden *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Ann K

Dato : 11-05-02 20:40

Hej Mette.
Du har givet Creamy din ultimative og betingelsesløse kærlighed... Du
var i stand til at sige stop og befri ham for flere smerter! Det
fortjener du respekt for!
Og at du så oven i købet har overskud til at tage en tiloversbleven kat
ind... Jeg får lyst til at sende dig et stort cyper-kram

Jo, jeg gør det.... KRAM! (kunne du mærke det?)

Mvh Ann

Fra : Mette

Dato : 12-05-02 10:07

Hej.

Tak for jeres medfølende ord og bekræftelserne i at det var der
rigtige for creamy. Det er rart at dele sådan en oplevelse med
mennesker der forstår én.

Jeg ville egentlig have anskaffet mig en killing og det var heller
ikke meningen at jeg ville have en ny kat allerede 1 1/2 uge efter
Creamys død, men Gonzo er jo også kun en stor killing og han havde
lige så meget brug for et nyt hjem, som en lille killing. Desuden er
han er en rigtig charmetrold, han forstår virkelig hvordan man gør sig
til Han har desværre nogle knuder i pelsen, som jeg skal have
klippet af og jeg skal også have ham vasket når han er faldet helt
til, for pelsen er ret fedtet.

Venlig hilsen Mette.

P.S Tak for krammet Ann, jeg kunne godt mærke det

Fra : Kate

Dato : 14-05-02 11:54

Hej Mette

Jeg må også lige indsparke et ord. Det er virkeligt kærlighed, i mine
øjne, når man også evner at sige farvel. Det er så uendelig stor en
beslutning at lege gud, men nogle gange ved man at det er den enste
rigtige for dyret, men hvor man dog savner dem.
Det er rigtigt dejligt at høre at du har taget Gonzo ind og jeg håber
at i får mange dejlige år sammen.
Livet uden kat er nu ikke et rigtigt liv

Kate

Fra : Trine Piltoft

Dato : 12-05-02 13:32

Hej Mette

Det må have været en frygtelig beslutning at tage, men helt sikkert
den eneste rigtige. Hvis du og Creamy kun kunne have set frem til at
få flere og flere smerter, for til sidst at blive lam, så er det bedre
at gøre en ende på lidelserne inden det blev for slemt, og jeg er
overbevist om at han har det godt hvor han er nu :0)

Jeg er glad for at høre at du havde mod på en ny kat rimeligt hurtigt,
og ønsker al mulig held og lykke med Gonzo.

Mvh. Trine P.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-05-02 14:58

Hej Mette

Det gør mig ondt at det var så galt fat med Creamy. Jeg kan godt huske da vi
"snakkede" om ham sidst - overvejelser om, hvorvidt en kiropraktor ville
hjælpe. Hvem kunne vide at det var så galt
Du har helt klart gjort det rigtige, når det kun kan gå tilbage og der
allerede er smerter, så er det bedste at spare missen for flere pinsler. Jeg
håber jeg vil være ligeså stærk, hvis jeg kommer der til engang.
Et knus til dig og et kys på panden til Gonzo. Må I få mange gode år sammen

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 16:50

Hvor lyder det bare skønt, at du har fundet trøst og kærlighed i Gonzo.
Pussigt nok, har jeg netop i mit nye kuld kaldt en' af hankillingerne for
Gonzo.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---