Sottrup, 1804
Fra : Øistein Brennodden

Dato : 11-05-02 16:18

Den 7. desember 1804 bliver der ingået giftermål mellem Chresten Phillipsen
og Gunder Johansen i Sottrup, Aaberaa

Jeg er ude efter om nogen kender til, eller kan hitte ud af flere
oplysninger om disse to personer, hvornår de blev født, hvem deres forældre
var osv.

Jeg vil blive meget taknæmmelig for oplysninger herom, da jeg selv er bosat
i Norge og ikke har tilgang til opslagsbøger herfra.

I Familysearch.com finder jeg en Gunder Johansen, født 28 Sep 1787
Sotterup, Slesvig, Denmark, men andet steds står der at hun blev gift med
Nis Nissen CHRISTENSEN, så jeg tvivler på om det er samme Gunder Johansen
der her er tale om

--
Best wishes/med hilsen
Øistein Brennodden

mail: oe.brennodden@c2i.net
web: http://home.c2i.net/brennodden/

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 11-05-02 17:58

On Sat, 11 May 2002 15:18:04 GMT, "Øistein Brennodden"
<oe.brennodden@c2i.net> wrote:

>Jeg vil blive meget taknæmmelig for oplysninger herom, da jeg selv er bosat
>i Norge og ikke har tilgang til opslagsbøger herfra.

FT-1803 for hele Aabenraa amt er indtastet og søgbar hos DDA.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Øistein Brennodden

Dato : 11-05-02 19:55

Jeg kom nok i skade for at plassere Sottrup i forkert amt, i henhold til
kortet ligger det selvfølgelig i Sønderborg Amt

Fra : jensaxel

Dato : 11-05-02 23:01

På Rigsarkivet Mikrofilmlæsesal i København såvel som på landsarkivet i
Åbenrå findes der et trykt register til kirkebøgerne i Sottrup sogn i
Sønderborg Amt.

mvh
jensaxel

Fra : HC Christensen

Dato : 12-05-02 15:35

Hej

Prøv at skrive til lokalarkivet i Sundeved:

Historisk Forening for Sundeved
Arkivet
Truenbrovej 21 A
6400 Sønderborg.

Desværre kan du kun kontakte arkivet via alm. post.

Dette arkiv dækker Ullerup, Sottrup og Nybøl sogne i det gamle
Sønderborg amt.
Det skulle være mærkeligt, om ikke de kendte til "din" Gunder Johansen
og Christen Philipsen.

Med venlig hilsen
HC Christensen.