MS Windows
briani 27239
Programmmer i start-mennuen.
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 11-05-02 15:13

Jeg har bemærket, at de fleste af mine Windows-programmer
figurerer under C\windows\menuen start. Vil de zsige, at de er
konstant "tændte" eller hvad? Skal de fjernes? Venlig hilsen
Jørgen Jensen

Fra : Leony

Dato : 11-05-02 15:35

"Jørgen Jensen" <ppanter@city.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bemærket, at de fleste af mine Windows-programmer
> figurerer under C\windows\menuen start. Vil de zsige, at de er
> konstant "tændte" eller hvad? Skal de fjernes? Venlig hilsen

De programmer som der starter automatisk (sammen med Windows) ligger som små
ikoner nede ved uret, de findes også i
Start->Programmer->Start.
C:\windows\menuen start er de ting som du får frem ved at trykke på Start
knappen, det er ikke åbne programmer.
Du kan godt redigere i dem hvis du har lyst, resultatet bliver så en mere
overskuelig (forhåbentlig) startmenu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-05-02 15:40

Hej!

Leony wrote:

> De programmer som der starter automatisk (sammen med Windows) ligger som små
> ikoner nede ved uret, de findes også i
> Start->Programmer->Start.

I Windows 2000 kan programmer godt starte med Windows selvom de _ikke_ er i
startfolderen. Så må man ind og finde synderen i registry'en :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-05-02 15:59

On Sat, 11 May 2002 16:39:47 +0200, Kim Voss Schrader
<schrader@kampsax.dtu.dk> wrote:

>I Windows 2000 kan programmer godt starte med Windows selvom de _ikke_ er i
>startfolderen. Så må man ind og finde synderen i registry'en :-/

Og i Windows Me og i XP og i 95 og i 3.11... Sig selv til når jeg skal
stoppe...

I XP, Me og 98 (begge) er der et lille program der hedder msconfig.exe
som kan vise alle programmer der startes.
--
Per K. Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-05-02 16:46

Hej!

"Per K. Nielsen" wrote:

> Og i Windows Me og i XP og i 95 og i 3.11... Sig selv til når jeg skal
> stoppe...

Tja, jeg kunne ikke lige på stående fod huske om det foregik i alle udgaver af
Windows, dog vil jeg mene du tager fejl mht. Windows 3.11. Havde den udgave
overhovedet en registry fil?

> I XP, Me og 98 (begge) er der et lille program der hedder msconfig.exe
> som kan vise alle programmer der startes.

Yes, men det er sjovere at lege med registry'en selv :)

Fra : Leony

Dato : 12-05-02 11:53

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> I Windows 2000 kan programmer godt starte med Windows selvom de _ikke_ er
> startfolderen. Så må man ind og finde synderen i registry'en :-/

Det ved jeg godt og jeg undskylder mange gange for min fejltagelse.
Tit og ofte så er der mange ting der giver mening når man tænker dem, men de
lyder knap så godt når de er skrevet. Tit fordi man tænker hurtigere.
Jeg skrev det nu mest for at skrive hvor de programmer der kunne tænkes at
starte med Windows lå.
De programmer der starter, som ikke ligger i den mappe, har man ofte selv
givet lov til at starte og hvis man fortryder kan det oftest rettes i selve
programmet.
Jeg burde egentligt have skrevet at man ved et tryk på ctrl+alt+delete kan
se alle de kørende programmer. Så kan man nemt se om alle programmer fra
"menuen start" er i blandt dem.

I 2000 behøves du ikke at rette dem i registry (eller rettere du kan nemt
slippe for det):
http://www.techadvice.com/win2000/m/msconfig_w2k.htm