MS Windows
briani 27239
Hvordan gør jeg ms explorer til standard b~
Fra : søren Christensen \(~

Dato : 11-05-02 13:56

Hej

Jeg har haft opera installeret som browser men blev træt af den. Men jeg
havde fået valgt den som standard browser. Hvordan får jeg gjort Ms internet
explorer til standard browser igen??

Hygge

Søren C

Fra : Leony

Dato : 11-05-02 15:40

"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft opera installeret som browser men blev træt af den. Men jeg
> havde fået valgt den som standard browser. Hvordan får jeg gjort Ms
internet
> explorer til standard browser igen??

Åben Explorer, vælg Funktioner.
På fanebladet programmer sætter du flueben i det nederste punkt:
IE skal kontollere om den er standardbrowser.
Så skulle IE gerne spørge om den skal være standardbrowser næste gang den
åbnes.
Husk også at rette Opera så den ikke er standardbrowser (livrem og seler)
eller slet den

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 11-05-02 16:41

> [...]
> åbnes.
> Husk også at rette Opera så den ikke er standardbrowser (livrem og seler)

Ja den har jeg prøvet men explorer spørger mig bare ikke og jeg kan ikke
åbne links mere f.eks via nyhedsgrupper eller mails... Det er som om den
stadig vil åbne opera, men der sker bare nul og niks...

Mvh Søren C

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 11-05-02 23:18

> [...]
> åbne links mere f.eks via nyhedsgrupper eller mails... Det er som om den
> stadig vil åbne opera, men der sker bare nul og niks...

Fandt selv ud af det. Computeren skulle åbentbart genstartes.. Det er jo
ikke noget jeg gør så tit. Regnede ikke med det var nødvendigt...

Hygge Søren C

Fra : Leony

Dato : 12-05-02 11:54

> Fandt selv ud af det. Computeren skulle åbentbart genstartes.. Det er jo
> ikke noget jeg gør så tit. Regnede ikke med det var nødvendigt...

Det er altid (i hvert fald oftest) nødvendigt når du kører Windows og du
skal have en ændring til at træde i kraft.

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-05-02 14:16

On Sun, 12 May 2002 12:54:27 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Det er altid (i hvert fald oftest) nødvendigt når du kører Windows og du
>skal have en ændring til at træde i kraft.

Ikke på Win2000 og fremefter, der kan man for eksempel partitionere en
harddisk, formattere den og bruge den med det samme uden genstart.

--
Jens

Better days are coming, they are called Saturday and Sunday!

Fra : Leony

Dato : 13-05-02 10:26

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke på Win2000 og fremefter, der kan man for eksempel partitionere en
> harddisk, formattere den og bruge den med det samme uden genstart.

Er det også muligt på en XP maskine?
Kan du beskrive fremgangsmåden?

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-05-02 16:40

On Mon, 13 May 2002 11:25:34 +0200, "Leony"

>Er det også muligt på en XP maskine?

Ja.

>Kan du beskrive fremgangsmåden?

Fremgangsmåden... det er da bare at gøre det!

Computeradministration/Diskhåndtering:

Når disken er formatteret kan man se at vinduet foroven bliver
opdateret med den nye partition og man kan bruge den.
Man bliver ikke bedt om at genstarte.

--
Jens

Don't be afraid of flying. Be afraid of crashing.

Fra : Leony

Dato : 14-05-02 10:42

> Når disken er formatteret kan man se at vinduet foroven bliver
> opdateret med den nye partition og man kan bruge den.
> Man bliver ikke bedt om at genstarte.

Det er jo meget smart.
Jeg holder dog stadig på at du skal genstarte Windows når der er sket
ændringer i registry, ofte ved installation af programmer, Windows update
osv.

Fra : Martin K

Dato : 14-05-02 11:49

> Det er jo meget smart.
> Jeg holder dog stadig på at du skal genstarte Windows når der er sket
> ændringer i registry, ofte ved installation af programmer, Windows
> update osv.

Ja, det gør jeg nu også. Jeg ved ikke hvad computeren siger til det, eller
om det er ligemeget, men *jeg* har det bedre af det

--
Martin K

Fra : Simon Kamber

Dato : 14-05-02 11:41

On Mon, 13 May 2002 17:40:12 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Computeradministration/Diskhåndtering:
Kan man også herinde ændre størrelsen på partitioner(uden datatab),
eller skal man have fat i programmer som partition magic?
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-05-02 18:39

On Tue, 14 May 2002 10:40:38 GMT, simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk
(Simon Kamber) wrote:

>Kan man også herinde ændre størrelsen på partitioner(uden datatab),

Nej.

>eller skal man have fat i programmer som partition magic?

Ja, eller billigere: lav en backup, det anbefaler PM alligevel

--
Jens

Do not believe everything you hear or anything you say.