Maine Coon-killing
Fra : Majer

Dato : 11-05-02 12:50

Jeg har i dag set en annonce i den lokale ugeavis. En Maine Coon killing til
salg. Det er en pige som er 12 uger i slutningen af Maj. Den koster 1500 og
så er den vaccineret første gang.

Nu har jeg så lige 100 spørgsmål.
Hvad er forskellen på Maine Coon og Norsk Skovkat??

Skal man regne med at der er stamtavle med til den pris??.. Hvis ikke, kan
man vel ikke kalde det en Main Coon.. så er det vel en huskat.. eller hvad??

Vi har i forvejen Peter (huskat) på 9 mdr. som er neutraliseret. Vi bor i en
3 vær. lejlighed på 100 m2. Vil der være plads til en lille ny killing?? Og
er det lige meget om det er en han eller hun vi evt. køber, i forhold til
Peter?

Nå, det var nok spørgsmål for denne gang...*S*...

Ha en dejlig lørdag!!

VH
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 11-05-02 14:17

"Majer" <majbritt{REMOVE}@majer.dk> skrev

> [...]
til
> salg. Det er en pige som er 12 uger i slutningen af Maj. Den koster 1500

Ok! Så skal du så ligge en vaccination mere til prisen.

> Nu har jeg så lige 100 spørgsmål.

Bare kom an. Der er masser af rar mennesker her inden der har begge racer.

> Hvad er forskellen på Maine Coon og Norsk Skovkat??

Jeg har to Maine Coon så den del tager jeg mig af. Du kan evt. kigge på
vores hjemmeside- eller alle de andres- der står tit rigtig god information.
Men det jeg er faldet for, hos Maine Coonén, er dens temperament. Den er
simpelhen med til ALT. Man kan ikke lave noget i fred, uden man får en
hjælpende pote. Og så snakker de... Jeg har lange samtaler med Kashmir -er
aldrig i tvivl om hvad han mener om tingene. Denne snakken består i en
blandning mellem miau og spinden, og som kan lyde fantastisk sjovt! Kashmir
har lært at hente ting vi kaster- i bedre hundestil. Han kan flere små
tricks- nogen lært andre selvlæret. For de finder tit på sjove lege og
udfordringer til sig selv. Alt sammen gør maine coon til en sjov,
underholdene, kærlig og klog kat.

> Skal man regne med at der er stamtavle med til den pris??.. Hvis ikke, kan
> man vel ikke kalde det en Main Coon.. så er det vel en huskat.. eller
hvad??

Nej, det skal du nok ikke regne med. En kat med stamtavle bliver sjælen
annonceret i aviser. Desuden plejer en Maine Conn med stamtavle koste min
2500 kr.

> [...]
Og
> er det lige meget om det er en han eller hun vi evt. køber, i forhold til

Jeg vil sige at det er helt perfekt. Det er altid nemmer at sætte to unge
katte sammen, end ældre katte der har deres territorium.

> Nå, det var nok spørgsmål for denne gang...*S*...

Bare spørg! Det er det vi er her for!

> Ha en dejlig lørdag!!
>
> VH
> --
> Majer

Venlig hilsen Mette
Kashmir.yaboo.dk

Fra : spock28

Dato : 11-05-02 14:38

En Main Coon til kun 1500 kr - det var billigt... Den kan ikke være
"ægte" til den pris, og der er helt sikkert ikke stamtavle med... men
derfor er den vel sød nok *S*

Vi bor også i en lejlighed på 92 m2 og vi har 3 katte, så der er stadig
plads hos dig. Det er ligegyldigt om det er en hun eller en han, når
Peter nu er neutraliseret... Vi har to hunner og en han, og de har det
fint sammen. Men vælger I en hun, skal I huske at den er dyere at få
neutraliseret, og det ville være synd andet når nu det er en
lejlighedskat. *S*

http://www.kandu.dk/

Fra : katja

Dato : 11-05-02 17:48

spock28 <spock28.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c49D8.896$HN.45392@news010.worldonline.dk...
> En Main Coon til kun 1500 kr - det var billigt... Den kan ikke være
> "ægte" til den pris, og der er helt sikkert ikke stamtavle med... men
> derfor er den vel sød nok *S*

Det kan da meget vel være en ægte - til den pris!

Desuden er det da bare at ringe og spørge.. om der er stamtavle på dyret! -
hvis det vel og mærke er en nødvendighed [hvilket jeg nok vil mene.. hvis
man skal til at betale "så meget" for den]

KatjaStrofen!

Fra : Johannes

Dato : 11-05-02 22:51

Hej Majer

Ja det må du ringe og spørge om, men jeg kan da oplyse, at jeg har en
særdeles ægte maine coon med stamtavle og de nødvendige vaccinationer.
En skøn kat som jeg kun har givet 1300kr for!! Jeg købte hende, da hun var
15 uger.

Venligst
Johannes