Claus Hansen, ca 1845, Gammelbye, Fjelstru~
Fra : jensaxel

Dato : 11-05-02 12:39

Claus Hansen nævnes ved FT 1845 som boelsmand og enkemand i Gammelbye
Fjelstrup sogn, 64 år, er der nogen der kender hans død efter 1845 og
hustruens Margrethe Nielsen Finmands død før 1845. Og nævnes der noget om
børnene.

mvh
jensaxel

Fra : npetersen

Dato : 13-05-02 17:41

"jensaxel" skrev d. 11-05-02 12:39 dette indlæg :
> [...]
>
> mvh
> jensaxel
> Hej Jens - nu så jeg desværre først nu, at du havde nok et spørgsmål!
Jeg prøver lige, om jeg kan finde ud af noget i morgen.
Hilsen Npetersen

http://www.kandu.dk/

Fra : npetersen

Dato : 14-05-02 15:40

"npetersen" skrev d. 13-05-02 17:41 dette indlæg :
Gammelbye
> noget om

> jensaxel
> Jeg prøver lige, om jeg kan finde ud af noget i morgen.
> Hilsen Npetersen

> http://www.kandu.dk/
> Margrethe Finnemann, død 3/4, begr. 10/4 1844 i Gammelby, født i
Dyndved, Egen sogn
på Als i feb. 1778, datter af Niels Jørgensen og Kirstine
Fredericksen. Hun indlod sig i
ægteskab med den efterlevende Claus Hansen af Elstrup, ligeledes Egen
sogn i okt.
1807 og drog med ham til den tilkøbte gård i Gammelby. Deres på Als
fødte børn
er en søn Jens Christian og 2 døtre Kirsten og Christina. Alder 66
år.
Mvh
Npetersen

http://www.kandu.dk/