MS Windows
briani 27239
Nætværksdrev afbrydes automatisk
Fra : mT

Dato : 11-05-02 12:17

Jeg har en windows 2000 klient der der mapper et par netværksdrev på
en nt4server når den logger på.
Efter at win2k har stået tændt et stykke tid kommer der et rødt kryds
på netværksdrevet. Hvis jeg klikker på drevet, genetableres
forbindelsen.
Jeg har dog oplevet et par gange, at jeg har gemt noget i fx word
direkte på netværksdrevet, og word har så givet en fejlmeddelelse om
at der ikke er adgang til drevet.
Hvordan forhindrer jeg at der kommer timeout på netværksdrevet?
mvh
mT

Fra : Henrik

Dato : 12-05-02 08:20

under netværksindstillinger, er der noget om afbryd hvis ikke aktiv i xx
minutter.

Er det ikke din client, er det på din server et eller andet sted nøjagitg
det samme

Fra : mT

Dato : 12-05-02 13:18

On Sun, 12 May 2002 09:19:34 +0200, "Henrik" <h.hilskov@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>minutter.
>
>Er det ikke din client, er det på din server et eller andet sted nøjagitg

OK, det er ikke på min klient, så jeg håber det er på serveren. Jeg
kan ikke tjekke det lige nu, men er der nogen der kan huske hvor på
serveren det kan indstilles?
Mvh
mT