NT shares (sorry hvis det er off topic)
Fra : Lasse Taul Bjerre

Dato : 06-02-01 17:40

Er der en måde at exportere de shares en maskine har til en anden?
Jeg står og skal flytte en server over på en anden maskine. Alle
diskene bliver klonet, undtagen den disk WinNT ligger på (da NT skal
geninstalleres) Så ville det være rart hvis man kunne "gemme" en liste
over de shares serveren havde således man slap for at lave
indstillinger på alle mapperne igen.

Jeg har prøvet at exportere keyen "..\Lanmansever\*" fra registryet -
men det ser ikke ud til at være nok.

TIA
/Lasse

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-02-01 18:07

Hej Lasse Taul Bjerre <lasse@bjerre-SPAMmeNOT.cx>

>Jeg har prøvet at exportere keyen "..\Lanmansever\*" fra registryet -
>men det ser ikke ud til at være nok.

Har ikke lige en win-server ved hånden, men et sted i registry er der
informationer om shares (brugere, permissions etc), dem skal du
exporte.

Det virker, men først efter en genstart af de lanman services (som jeg
ikke lige kan huske hvad hedder på stående fod) eller genstarte hele
serveren.

XFUT: dk.edb.system.ms-windows.server

--
Lars Kim Lund