kønsbestemmelse af Labidochromis caeruleus
Fra : Dennis Mortensen

Dato : 11-05-02 10:18

Jeg har nu fået købt mine 4 Labidochromis caeruleus og de trives perfekt so
far...
Meeeen, jeg er lidt i tvivl om hvad der er hanner/hunner... fik at vide af
forhandleren, at hannen har sort farve på bugfinnen. Jeg har 1 med kraftig
sort farve på bugfinnen , en med mellemsort på og 2 med meget svag sort
farve... de 2 eller 3 er det så hunnerne? -det er vel ikke allesammen hanner
(for alle har jo faktisk lidt sort på bugfinnen) ...

Tak (igen)

Dennis

Fra : schwenger

Dato : 14-05-02 13:28

"Hej Dennis
Jeg har også et par labidochromis caeruleus og fik samme forklaring af
fiskehandleren, men på min han er der en ægplet på gatfinnen, hunnens
sorte farve er næsten ikke til at se.
Håber at det hjælper lidt.
Ellers prøv at søge på Labido C. på google, der er mange gode
oplysninger at finde.
Venlig hilsen Marianne

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 14-05-02 14:13

"schwenger" <schwenger.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sorte farve er næsten ikke til at se.
> Håber at det hjælper lidt.
> Ellers prøv at søge på Labido C. på google, der er mange gode

Jo tak - jeg fik et noget lignende svar via mail...
men: jeg har 2 som stensikkert er hunner (de er mindre end de andre, og har
kun svag sort farve..) Så er der en der sikkert er en han(lidt større end
disse 2 hunner og kraftig sort farve på bugfinnen... ) men nr4! ... det er
den største af dem alle... og den har en mellemting af de 2 andre (ang.
farve), altså ikke kraftig sort, heller ikke så svag sort som de 2 hunner...

Er det en han/hun? :)
-Hvis en mener han/hun kan svare mig hvis i får et billede i hånden skriver
i bare lige jeres mail, så modtager i ....

vh
dennis