"A cable has been unplugged" - Væk med det
Fra : FB

Dato : 11-05-02 01:30

Hej Gruppe.

Jeg har WinXP eng. og bruger den indbyggede opkalds profil til at ringe op
til min internet udbyder TDC NetExpress 2.

Det virker skam fint som det skal.

Jeg har 2 pc'er i netværk, min egen her som kalder op til TDC, hvor den
anden så kalder op via min pc.

Jeg kørte en netværkwizard small home office et eller andet og det kører
også fint.

Der er dog få ting som irreterrer mig mere eller mindre, og nok _mere_
efterhånden.

Når jeg slukker pc nr. 2 som kalder op til min pc nr. 1, kommer taleboblen
frem nede hos systray med; "A cable has been unplugged"

Når pc nr. 2 også er slukket kommer ikonet med de 2 pc skærme med et rødt
kryds over os frem i systray.

Dette kan jeg ikke slå fra nogen steder så vidt jeg kan se.
Kan kun sætte kryds i, at den skal vise sig, når der er forbindelse. (Her
har jeg dog så ikke sat kryds i)

Så når både pc 1 og 2 er på nettet så vises der intet nede i systray.
Dejligt :)

Hvordan kan jeg få den til ikke, at vise noget som helst? Hverken når man
slukker pc nr. 2 med taleboblen og ikonet bagefter?

Håber nogen ved dette.

Mvh
FB

X-post; dk.edb.netvaerk, dk.edb.system.ms-windows

Fra : Stine

Dato : 11-05-02 08:20

Mit forslag er at du lader netkortet blive brugt, selvom pc bliver brugt,
eller, (og jeg har ikke læst dit indslag grundigt) laver en stjerne topologi
til dit internet istedet for en bus ??

Fra : FB

Dato : 11-05-02 11:36

"Stine" <stine.nordlund@get2net.dk> wrote in message
> Mit forslag er at du lader netkortet blive brugt, selvom pc bliver brugt,
> eller, (og jeg har ikke læst dit indslag grundigt) laver en stjerne
topologi
> til dit internet istedet for en bus ??

Jeps

??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-02 08:21

"Stine" <stine.nordlund@get2net.dk> skrev....

> Mit forslag er at du lader netkortet blive brugt, selvom pc
> bliver brugt, eller, (og jeg har ikke læst dit indslag grundigt)
> laver en stjerne topologi til dit internet istedet for en bus ??

Kan vi ikke lige få nogle danske tekster på det indlæg? Jeg fatter
minus...

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-05-02 08:55

On Sat, 11 May 2002 02:29:53 +0200, "FB"
<stopspam@derforingenemail.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg få den til ikke, at vise noget som helst? Hverken når man
>slukker pc nr. 2 med taleboblen og ikonet bagefter?

Enten bruger du en hub eller switch, eller også foretager du et lille
registry-tweak:
http://windows.about.com/library/tips/bltip126.htm

FUT: dk.edb.system.ms-windows
--
Per K. Nielsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-05-02 09:53

"Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> wrote in message

> Enten bruger du en hub eller switch, eller også foretager du et lille

Mine netkort at altid været tændt efter nedlukning af computer.... Så derfor
ville de ikke have sagt noget med cabel unplugged osv.

Fra : FB

Dato : 11-05-02 11:30

> "Per K. Nielsen" <pnielsen@image.dk> wrote in message

> Mine netkort at altid været tændt efter nedlukning af computer.... Så
derfor
> ville de ikke have sagt noget med cabel unplugged osv.

Hvordan?

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 11-05-02 11:50

On Sat, 11 May 2002 12:29:41 +0200, "FB"

>derfor
>
>Hvordan?

Med risiko for at gentage mig selv:

Enten bruger du en hub eller switch, eller også foretager du et lille
registry-tweak:
http://windows.about.com/library/tips/bltip126.htm

Forklaring:
Du har forbundet dine to maskiner med et krydset kabel. Derfor vil
Windows tro at du har taget kablet ud, hvis den ene maskine ikke er
tændt.

Havde du i stedet forbundet dem via en hub (eller switch), ville de
kun tro du havde taget kablet ud, hvis hubben var slukket, eller du
havde taget kablet ud.

Kig nu bare på det link jeg sendte, og lav den rettelse i registry. Så
slipper du for at se på det.
--
Per K. Nielsen

Fra : FB

Dato : 11-05-02 11:55

> Med risiko for at gentage mig selv:

Ja det

> Enten bruger du en hub eller switch, eller også foretager du et lille
> registry-tweak:
> http://windows.about.com/library/tips/bltip126.htm

HUB/Switch vil jeg ikke bruge. Hvis jeg ville, ville jeg jo slet ikke spørge
her, men så ville jeg bare bruge min HUB.

> Forklaring:
> Du har forbundet dine to maskiner med et krydset kabel. Derfor vil
> Windows tro at du har taget kablet ud, hvis den ene maskine ikke er
> tændt.

Ja

> Havde du i stedet forbundet dem via en hub (eller switch), ville de
> kun tro du havde taget kablet ud, hvis hubben var slukket, eller du
> havde taget kablet ud.

Ja, men jeg bruger ikke nogen HUB.

> Kig nu bare på det link jeg sendte, og lav den rettelse i registry. Så
> slipper du for at se på det.

Jeg har kigget, og har lavet det, og jeg siger tak.