hjælp til dansk udgave af et Sting nr.
Fra : Holger Nielsen

Dato : 11-05-02 01:06

Sting har sunget Spread a little happiness, og jeg mener at der er en som
har lavet en dansk version der lyder noget i denne retning, oven over
skyerne er himlen blå pas bare på før du ser dig om forgylder solen dig igen
fra top til tå, og så kender jeg ikke mere, jeg håber der er nogen der kan
hjælpe med mit problem.
Mvh. Holger

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-05-02 05:49

> Sting har sunget Spread a little happiness, og jeg mener at der er en som
> har lavet en dansk version

Kære Holger.
Det er nok noget af en tilsnigelse at kalde Spread a Little Happiness for et
"Sting nr.".
Nummeret er fra en populær 30ér-operette af Vivian Ellis. Operetten hed Mr.
Cinders. Ethvert danseorkester (i palmehavestilen) i 40´erne og 50´erne
havde denne melodi på sit repertoiere. Selvfølgelig også danske. Og
selvfølgelig også oversat til dansk (af Holger Bech). Og en masse kunstnere
har i tidens løb indspillet sangen - osse på dansk - blot for at nævne nogle
stykker: Tove Wallenstrøm, Børge Christiansen - og Kai Rosenbergs orkester,
Solveig Lander.
mvh ole

Fra : Kim Madsen

Dato : 14-05-02 23:50

Hej Ole
Det er et fint svar, men kender du titlen på den danske udgave, på forhånd
tak.
Mvh. Kim

Fra : Ole Damgaard

Dato : 15-05-02 00:49

> Hej Ole
> Det er et fint svar, men kender du titlen på den danske udgave, på
forhånd
> tak.
> Mvh. Kim

sorry - den hedder, som Holger gættede/antydede "Ovenover skyerne er himlen
blå"
mvh ole