Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1 firmware update problem
Fra : Philip Kofoed

Dato : 11-05-02 00:48

Hej,

Jeg har et Canon PowerShot G1 med firmware 1.0.0.0 som jeg ønsker at
opgradere til firmware 1.0.0.3
Jeg har downloadet den nye firmware, formateret CF kortet, brugt
programmet 'uploadfirmware.exe', men uanset hvad jeg gør så kommer
menupunktet 'firm update' ikke frem!!!!
Der er kommunikation PC <--> kamera via USB, Canons RemoteCapture kan
sagtens snakke med kameraet.
Efter forsøg på at kopiere firmware til kameraet, rapporterer både
RemoteCapture og kameraet selv at der kun er brugt 10kb på CF kortet,
hvilket jeg synes lyder forkert. Programmet 'uploadfirmware.exe' stopper
efter at kopierings-dialogen har været vist i ca 3 sekunder. Uden at
vide det, så ville jeg da tro at der normalt skulle komme en dialog til
sidst med en eller anden besked om at nu var kopieringen foretaget.

Har nogen her været ude for samme problem?
Da jeg ikke har en CF-kort adapter til PC kan jeg ikke benytte denne
metode. Er der evt et andet program der kan benyttes til at kopiere
firmware til CF-kortet mens det sidder i kameraet?

pft & mvh
Philip Kofoed

Fra : Philip Kofoed

Dato : 11-05-02 01:36

> [...]
> vide det, så ville jeg da tro at der normalt skulle komme en dialog til
> sidst med en eller anden besked om at nu var kopieringen foretaget.

Problemet skyldes win2000, hvis jeg kører w98, så virker uploadfirmware.exe

At mit kamera så begyndte at beepe og nu er gået i sort er en helt anden
historie Afsted til service...

mvh
Philip Kofoed

Fra : Ghetto Svend

Dato : 11-05-02 04:15

"Philip Kofoed" <kofoed@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> metode. Er der evt et andet program der kan benyttes til at kopiere
> firmware til CF-kortet mens det sidder i kameraet?

I stedet for at bruge programmet "uploadfirmware.exe", kan du/man kopiere
filerne over på CF-kortet via en Cardreader/writer, derefter skulle "firm
update" dukke op på menuen, så er man uafhængig af operativsystemet.

Mvh.

Ghetto Svend.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-05-02 20:54

Ghetto Svend wrote:

> [...]
> kopiere filerne over på CF-kortet via en Cardreader/writer, derefter
> skulle "firm update" dukke op på menuen, så er man uafhængig af

Og jeg vil lige tilføje, at den beskrevne metode kan bruges med de
fleste digicam, når man skal opdatere firwaren, og den er faktisk mere
sikker end ved overførsel fra computeren.