Bidske hunde aflives måske "DRnyheder"
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-05-02 22:31

En "Århushistorie" om Århus politi

http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/aarhus/reg_nyhed.exe?appflg=p&site=aarhus&traad=120974&id=216266&bcat=200&ecat=201

Alt er åbenbart tilladt i Århus ? hvis i så udsendelsen ville i have
set journalisten spørge hundeejeren hvorfor han ikke havde mundkurven
på hunden og i lommen i stedet ? Ejeren sagde , så kan den jo ikke
forsvare mig ! Men den havde jo også kun bidt 6 mennesker ?? hvad sker
der for Århus politi ?? herovre bliver hunde altså aflivet hvis de
bidder en person mere end en gang , og hvis det er alvorligt første
gang, så aflives den med det samme ! og det er da kun rimmeligt efter
min mening ! Stakkels de mennesker der bor i den bebyggelse i Århus .
Man kan jo snakke nok så meget om farlige hunde men hvad nytter det
når ejeren er en taber der pudser sine hunde på folk som han gjorde ?
og hvad nytter det når politiet sidder og piller næse på stationen
istedet for at passe deres arbejde , og håndhæve loven , men nu skulle
de vist lige mentalundersøges før de kunne afgøre om de skulle aflives
?hvad er det lige de er i tvivl om? og de fiser stadig rundt i området
og ejeren har lige tævet en mand med et rør ? hvad fanden sker der
derovre i Århus ? Pinligt for Århus politi .

Der findes ingen onde hunde , kun dårlige hundeejere .

Fra : www.Tjekmig.dk

Dato : 10-05-02 23:21

Jeg vil give dig fuldstændig ret !

Det er desværre ikke kun i Århus det forekommer. Boede i det nordlige
jylland engang. Vores nabos hund, havde flere gange snappet ud efter
avisdrengen. Politiet sagde bare, at de skulle holde hunden inde, når
avisdrengen kom. Det gjorde de selvfølgelig ikke.
Jeg gik forbi deres hus en dag, og uden varsel kom hunden farende og bed mig
i hoften. Det var en irsk ulvehund. Hvad hvis det havde været et barn, som
bare skulle aflevere avisen ?
Efter jeg blev bidt, havde hunden igen været efter avisdrengen. Heldigvis
blev han ikke bidt.
Pointen er, at politiet advarede en masse, men de foretog sig ikke noget
konkret overfor hundeejeren.
Hunden lever sandsynligvis stadig den dag i dag.

MVH. www.tjekmig.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-05-02 15:19

snip..!
> Pointen er, at politiet advarede en masse, men de foretog sig ikke noget
> konkret overfor hundeejeren.
> Hunden lever sandsynligvis stadig den dag i dag.
>
> MVH. www.tjekmig.dk

Problemet er at politiet mener at ved ikke at foretage sig noget, så
foretager de sig heller ikke noget forkert. Det samme gælder i
dyreværnssager. Det kunne være interessant at se hvad der sker hvis en
hundeejer åbent proklamerer at han ikke vil registrere sin hund i dansk
hunderegister. En tilsvarende sag med en landmand i Vejen, der ikke
ville mærke sine kreaturer kunne nemlig godt få panserbasserne ud af
gemmerne! man kan jo ikke have at nogen modsætter sig myndighedernes
behov for at registrere alt om alle: Læs hvis en hund bider et menneske,
skader det ikke statens interesser, hvis et register snydes for
oplysninger er det straks værre!

Situationen er sat lidt på højkant, men alligevel tror jeg at der er
lidt om snakken.,

med venlig hilsen

Kim Christensen

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 11-05-02 08:08

JA DA!!

Alt er tilladt i Århus....

;)))

Hvor er din egen grundholdning blevet af, som du bruger så meget energi på i
andre sammenhæng, især når det drejer sig om de såkaldte kamphunde!!!

Fra: Punish the deed, not the breed......

;))) hmmm

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-05-02 10:44

On Sat, 11 May 2002 09:07:59 +0200, "~*Jannie*~"
<lolistanomail@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>andre sammenhæng, især når det drejer sig om de såkaldte kamphunde!!!

............jeg er ikke helt med på hhvad du mener ?

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 11-05-02 10:25

Hej

Ja, det er pinligt. Men det er faktisk ikke det eneste. I Gjellerupparken
( der bor stort set ingen danskere ) holder nogle af beboerne amstaffer i
deres kælderrum, som de bruger til hundekampe....De lever et kummerligt liv
( behøver jeg næste skrive det?) Og det sker stadig...På trods af, at
politiet ved det....

Mange hilsner fra Carina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-05-02 10:52

On Sat, 11 May 2002 11:25:00 +0200, "Carina Bach Hansen"
<carina.bach@hansen.mail.dk> wrotd:

> [...]
>deres kælderrum, som de bruger til hundekampe....De lever et kummerligt liv
>( behøver jeg næste skrive det?) Og det sker stadig...På trods af, at

..............ja det er sørgeligt ! og det er meget sørgeligt når de
fremmede bliver integreret og pludselig glemmer hvad koranen siger om
at røre ved hunde , og de pludselig begynder at bruge dem som våben
imod mennesker . Det sker desværre flere steder, nede ved Ishøj er de
også begyndt at bruge denne race og Am.Bulldog som
våben/potensforlænger . Politiet er simpelthen for svage i den
sammenhæng efter min mening , de burde kunne se hvilke personer der
absolut ikke er egnede til at have den slags hunde , og gribe håndfast
ind over for dem, men mange gange er politiet jo også bange for dem
"og hundene" , og så vil de jo bare prøve at forbyde de racer , men
hvilke bliver de næste så ?

Og dem der spærede hunde inde i kællerrum troede jeg at de havde fået
fat på men åbenbart ikke men de tør jo nok ikke længere bevæge sig
ind i gettoerne

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-05-02 13:24

Se i Danmark har vi heldigvis retstilstande, så en tilfældig politimand, der
tilfældigvis er bange for hunde, ikke kan bestemme at en hund skal aflives,
der skal både hundesagkyndige og en retssag til.

At retten så i mange tilfælde er for lemfældige, og meget oftere skulle
forbyde en person at holde hund er så noget andet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 11-05-02 14:47

Ninna, det er bare så korrekt, det er nemlig lige sådan det er, dejligt at
nogle trods alt forstår det;))

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-05-02 10:50

On Sat, 11 May 2002 15:47:20 +0200, "~*Jannie*~"
<lolistanomail@hotmail.com> wrotd:

>Ninna, det er bare så korrekt, det er nemlig lige sådan det er, dejligt at
> [...]

..............spørgsmålet er som om de 6 bidte mennesker i Århus syntes
at vi har retstilstande ? ellers er jeg enig i dig med at de skulle
forbyde visse personer at holde hunde .

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-05-02 15:54

> On Sat, 11 May 2002 15:47:20 +0200,

> .............spørgsmålet er som om de 6 bidte mennesker i Århus syntes
> at vi har retstilstande ?

Det synes de sikkert ikke, og i mine øjne er det alt for mange inden denne
ejer fik forbud mod at have andre hunde end chihuahua. Så ville han nemlig
ikke have nogen.

Problemet er jo, at vi ikke kan have vilkårlige tilstande, når et levende
væsens liv er i fare, derfor SKAL disse sager for retten.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-05-02 15:52

On Sun, 12 May 2002 16:53:50 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Problemet er jo, at vi ikke kan have vilkårlige tilstande, når et levende
>væsens liv er i fare, derfor SKAL disse sager for retten.

..............ja det kan der være noget om , men så burde de bare komme
hurtigere i retten og dommerne skulle være lidt hårdere i deres dom .
For det har ikke meget med retstilstande at gøre når sådan en mand kan
teroisere et helt boligkvarter over længere tid , men det kan vi jo
ikke lave om på herinde desværre.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-05-02 15:53