LM.
Fra : Rose

Dato : 10-05-02 21:23

Hej NG.
Ved nogen hvor man startede med at bygge de så populære LM-både ?

Hilsen Claus

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-05-02 23:50

Isang tao pinangalanan Rose nagsulat :

>Hej NG.
>Ved nogen hvor man startede med at bygge de så populære LM-både ?

Omkring 1971/72.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-05-02 07:23

Mon ikke det var hos LM glasfiber, som I dag har stor sucess med at bygge
vindmøllevinger ??

www.lm.dk

Bjarke

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-05-02 10:39

Jo, de blev bygget i Lunderskov vest for Kolding.

Det hed LM, og startede som en møbel fabrik, heraf Lunderskov møbler...
siden omsadlede man og begyndte at bygge både... i nabo byen Gesten byggede
man Granada og X-yacht...

Og nu har de omsadlet igen... LM Glasfiber... og laver vindmøller... de
havde jo erfaringen med at støbe i glasfiber... men denne støbe process er
nu blevet ændret, men det er jo en hel anden historie...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-02 07:12

Jeg læste i øvrigt i et engelsk bådblad, at der var et værft derovre, som
havde købt formene til LM 27 og havde sat den i produktion igen. Dog med en
anderledes overbygning...

Claus