Farvel til Aksel
Fra : nitsen

Dato : 10-05-02 21:06

Hej Alle

Så blev det desværre min tur til at sende en af mine elskede misser over
Regnbuebroen.

Vi har i dag stedt Aksel til hvile under et smukt træ på en grøn mark mens
solen langsomt gik ned.

Aksel vil blive savnet her hos os, for hvem skal nu drille Frode (vores
anden misser) - stå og meebbippe ved tagvinduet (Aksel kunne ikke maiuve) -
fylde en hel sofa - stange kælent og storspindende når det er kæletid - jage
insekter med sjove krumspring til stor fryd for resten af
familien..............og jeg kunne blive ved........Aksel
var.....naturligvis........en af verdens dejligste misbamser. Nu håber vi
lille Aksel at du må lege godt med alle de andre pragtfulde misbamser på
Regnbuebroen. Æret være dit minde.........du gav os så meget.

Dette blot for at følge en lille missesjæl på vej

Anita som nu kun er ejet af Frode *suk*

Fra : Mette Jensen

Dato : 10-05-02 21:52

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote

> Hej Alle
>
> Så blev det desværre min tur til at sende en af mine elskede misser over
> Regnbuebroen.

Noget af det sværeste i livet....

> Vi har i dag stedt Aksel til hvile under et smukt træ på en grøn mark mens
> solen langsomt gik ned.

Hmmm..... Det lyder rigtig smukt. Det er jeg sikker på er et værdigt
gravsted for en savnet misser.

> [...]
> Regnbuebroen. Æret være dit minde.........du gav os så meget.
>
> Dette blot for at følge en lille missesjæl på vej

I skal bare vide jeg følger så utroligt meget med jer... Har selv mistede en
misser for ikke så lang tid siden....

Håber det kan hjælpe bare en bitte lille smule.

Mette

Fra : Maria Humle

Dato : 10-05-02 22:04

Det gør mig ondt...., at miste et kæledyr er som at miste et
familiemedlem,sådan følte jeg det da jeg mistede min Mille
for to uger siden. Jeg kommer aldrig over hende for hun var
min første og eneste elskede mis. Det er dog en lille trøst at
vide at hun er i kattehimlen, og bliver forenet
med hendes mange killinger en dag! Jeg tror stadig hun ligger
i min seng og venter på at jeg ska sige godmorgen når jeg vågner....

Tænk på at han nu lever forevigt oppe i kattehimlen, I har
mistet en kat men fået en lille katte engel!

Maria

Fra : nitsen

Dato : 11-05-02 16:11

"Maria Humle" <mariamille15@hotmail.com> skrev

> [...]
> med hendes mange killinger en dag! Jeg tror stadig hun ligger
> i min seng og venter på at jeg ska sige godmorgen når jeg vågner....

Trøstekram - ja kender fornemmelsen - synes hele tiden jeg kan høre Aksels
kalden - men jeg er sikker på han lige nu deler sin elskede pelsmus med alle
de andre katteengle.

> Tænk på at han nu lever forevigt oppe i kattehimlen, I har
> mistet en kat men fået en lille katte engel!

Ja - sådan tænker vi også her - Marie er sikker på at Aksel nu er en stjerne
og kigger ned til os §

Kh

Anita og Frode (der lige nu kom luffende for at se hvad mor dog laver)

Fra : nitsen

Dato : 11-05-02 16:19

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> skrev

Hej Mette - fik lige sendt den her til dig på privat mail - sorry - det er
alt det tuderi der giver 40 cem's fejl - den kommer så her igen §

> Noget af det sværeste i livet....

Ja - det er rædselsfuldt - men heldigvis har vi en masse dejlige minder at
komme videre på.

> Hmmm..... Det lyder rigtig smukt. Det er jeg sikker på er et værdigt
> gravsted for en savnet misser.

Det var meget smukt - det var for os 3 en god måde at sige farvel til Aksel
på.

> Håber det kan hjælpe bare en bitte lille smule.

Det hjælper meget §

Kh

Anita og Frode

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-05-02 22:44

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> writes:

> [...]
> Regnbuebroen.
>
> Vi har i dag stedt Aksel til hvile under et smukt træ på en grøn mark mens

Snøft ::-:(::0

> Anita som nu kun er ejet af Frode *suk*

Føler med jer..

Melissa sender et stort trøstende spinbrum til jer alle sammen.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : nitsen

Dato : 11-05-02 16:13

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i

> Føler med jer..

tusind tak - det varmer

> Melissa sender et stort trøstende spinbrum til jer alle sammen.

Sender lige en nussetur retur til den dejlige pelstot - og Frode sender et
meget indsmigrende miauverjegikkeenflotfyr.

Kh

Anita og Frode

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-05-02 17:34

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> writes:

> Sender lige en nussetur retur til den dejlige pelstot - og Frode sender et
> meget indsmigrende miauverjegikkeenflotfyr.

Den afleveres straks
Og Melissa sender et miaauv jo du er en flot fyr..*spin*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-05-02 01:54

d. 10/05/02 22:05 skrev nitsen på nitsen@yahoo.com i artiklen
3cdc27b4$0$97332$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> Regnbuebroen. Æret være dit minde.........du gav os så meget.
>
> Dette blot for at følge en lille missesjæl på vej

Ved du hvad... jeg tror min lille far, som jeg mistede for to uger siden
sidder og klør Aksel i nakken nu. Han elskede katte og var så ked af at han
ikke kunne komme ud af sin lejlighed de sidste år for at nusse vores 2...
Jeg kan lige se ham sidde i solen omgivet af mislinger og give alle de nus
han ikke kunne aflevere de sidste par år
Hvis Aksel var en kælegris vil de helt sikkert komme godt ud af det med
hinanden...
Klø webmaster Frode under hagen fra mig....
Og mange varme hilsner til dig
--
Mange kærlige hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-05-02 02:01

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> han ikke kunne aflevere de sidste par år
> Hvis Aksel var en kælegris vil de helt sikkert komme godt ud af det med

Hej Ann

Det gør mig ondt at høre med din far

Men jeg er ret sikker på, at han har fået tildelt plads ved siden af min
far, som døde for 2 år siden, for jeg tror nemlig, at han driver sit eget
lille dyrepensionat, hvor han end nu er

Han elskede specielt Chili, min første kat, som døde for 4 år siden og
på et tidspunkt arbejdede han ret tæt på, hvor jeg boede dengang og
plejede at tage over til Chili i sin frokostpause og give ham en godbid.
Derfor har jeg altid forestillet mig min far siddende på en stor hvid sky,
med Chili henslængt ved siden af ham - propfodret og velnæret af
leverpostej Så mon ikke, at de passer godt på vores misser for os ?

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-05-02 02:32

d. 11/05/02 3:01 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
abhqka$b8v$1@sunsite.dk:

> Hej Ann
>
> Det gør mig ondt at høre med din far

Hej Helle

tusind tak - jeg savner ham...

> Men jeg er ret sikker på, at han har fået tildelt plads ved siden af min
> far, som døde for 2 år siden, for jeg tror nemlig, at han driver sit eget
> lille dyrepensionat, hvor han end nu er

Rigtig god tanke... måske de også kan få lov at tage nogle af de herreløse
misser til sig deroppe... Min far havde ikke nogen kat selv, men ville så
gerne have haft en lille internats-kat (Forbudt af boligselskabet. Til
gengæld måtte han godt have et par undulater, der skræppede i vilden sky.
Højt! Vi passede dem her hjemme en af de gange han var på hospitalet. De
skræmte omtrent livet af Ditte da de satte næbbene i gang for alvor. Hun
blev _helt_ flad på gulvtæppet lige på stedet - som når folk smider sig ned
ved en eksplosion. Arme kat.. ).

> [...]
> med Chili henslængt ved siden af ham - propfodret og velnæret af
> leverpostej Så mon ikke, at de passer godt på vores misser for os ?

Jo, bestemt! Og deroppe er det garanteret ikke usundt mere at proppe sig med
leverpostej...

--
Knus fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : nitsen

Dato : 11-05-02 16:04

> [...]

> han ikke kunne aflevere de sidste par år
> Hvis Aksel var en kælegris vil de helt sikkert komme godt ud af det med

Jeg er ked af at høre du har mistet din far Ann - trøstekram - og jo - jeg
er sikker på at Aksel har fundet din far og nu får sine nus der - han var
nemlig en "fars mis"
> Klø webmaster Frode under hagen fra mig....

Det er gjort - han er lidt ved siden af sig selv i dag - han mangler jo
"lillebror" og kan sikkert mærke at vi 3 "fodernussemaksiner" er kede af
det - og så er han ved at blive krammet flad af sin mor § - Frode sender
et lidt sørgmodigt spinnbruum og et næsenøs

> Og mange varme hilsner til dig

Tusind tak - det trøster selvom alle jeres søde hilsner får vandet frem i
øjnene så skærmen bliver sløret - skulle hilse fra manden i huset - han har
været inde og læse - Aksel var i høj grad fars mis og manden er lige så
rødøjet i dag som jeg er.

Varme tanker og hilsner

Anita, Jens, Marie og Frode

Fra : Kate

Dato : 11-05-02 18:56

Også trøstetanker herfra. Selvom det nu er over et år siden Oliwer
måtte den vej, så savner jeg ham stadig. Ved hvor ked af det man er,
også selvom de andre stadig er der.

> Det er gjort - han er lidt ved siden af sig selv i dag - han
> mangler jo "lillebror" og kan sikkert mærke at vi 3
> "fodernussemaksiner" er kede af det - og så er han ved at blive
> krammet flad af sin mor §

Jeg er ogso helt sikker på at de godt kan mærke at man er ked. Jeg
tror ikke Sofie på noget tidspunkt har savnet Oliwer, men den dag
han blev aflivet græd jeg som pisket hele dagen og Sofie lå bare på
sofaen ved siden af mig, ingen tvivl i mit sind om at hun fornemmede
noget, normalt ville hun måske ligge der lidt, men ikke længe så
ville hun lægge sig et andet sted.

Stort trøstekram herfra,

Kate

Fra : Ann K

Dato : 11-05-02 20:33

Hej Anita.
Det gør mig ondt at høre om Aksel.... Især fordi han - så vidt jeg
husker - da ikke var så særligt gammel!?
Har ellers altid syntes at folk, der begravede deres dyr på en
dyrekirkegård var "sære"... Lige indtil vores egen Tamlin døde! Han
ligger begravet ved siden af sin elskede rhododendronbusk og når jeg ser
på den, kan jeg (selv så mange år efter) huske, hvor køn og blød og
dejlig han var... Joh, det er godt at have et særligt sted, hvor man kan
mindes....
Kærlige tanker fra Ann K

Fra : nitsen

Dato : 12-05-02 20:14

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev

> Det gør mig ondt at høre om Aksel.... Især fordi han - så vidt jeg
> husker - da ikke var så særligt gammel!?

Nej Aksel blev kun et år gammel, men han var på det forkerte sted på det
forkerte tidspunkt og en fartgal bilist slog ham ihjel. Vi bor ellers i et
beskyttet område (legegader i rækkehusbebyggelse) med masser af små børn,
hunde og katte og langt til de store veje, men desværre er der nogle enkelte
brådne kar der ikke tager hensyn - det gik ud over Aksel §;-(

> [...]
> på den, kan jeg (selv så mange år efter) huske, hvor køn og blød og
> dejlig han var... Joh, det er godt at have et særligt sted, hvor man kan

Ja - jeg kunne heller ikke andet end finde et smukt sted med et herligt træ
til min klatreglade Aksel. Tak for din hilsen - det luner.

Kh

Anita og spiiiiiinnnn fra Frode der har leget "burkat" i Maries klædeskab
hele dagen fordi han er så traaaaaaaaaaaat §

Fra : Trine Piltoft

Dato : 12-05-02 13:38

Hej Ann!

> [...]
> Jeg kan lige se ham sidde i solen omgivet af mislinger og give alle de
> nus han ikke kunne aflevere de sidste par år

Det gør mig meget ondt at høre at du har mistet din far, men tanken om
at der sidder en rigtig katteven deroppe, som tager sig af alle vores
missere når de ikke kan mere - ja den tanke vil jeg beholde, og varme
mig med, når det engang er her i huset at en af misserne må sige
farvel.

Mange hilsner og tanker
fra Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-05-02 14:58

d. 12/05/02 14:37 skrev Trine Piltoft på piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk i
artiklen 3cde6213$0$51080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> missere når de ikke kan mere - ja den tanke vil jeg beholde, og varme
> mig med, når det engang er her i huset at en af misserne må sige

Hej Trine

Ja, jeg trøster mig også lidt med en idé om, at han har fået job som
"himmelsk kattenusser". Det ville han sætte rigtig meget pris på.
Måske en slags kattesitterjob, til de rigtige ejere dukker op og kan tage
misserne med over broen?
Et af de sidste billeder jeg har af ham er her:
http://www.geocities.com/ann_rudbeck/far_og_ditte.jpg
- før han blev for syg til at gå nogen steder. Han sidder med Ditte, der kun
er et bette pus på knap 4 mdr.
Jeg tænkte lidt på at lave en mindeside af en art. Nu får vi se.
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-05-02 20:15

Æv altså bliver ked når en misser drager til regnbuebroen. Men heldigvis er
det jo et godt sted *S*

Mange tanker og trøsteknus til dig Anita og din mand
+ en masse nus til Frode

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Trine Piltoft

Dato : 12-05-02 13:27

Hejsa!

> Så blev det desværre min tur til at sende en af mine elskede misser
> over Regnbuebroen.

> Vi har i dag stedt Aksel til hvile under et smukt træ på en grøn mark
> mens solen langsomt gik ned.

Lyder som et smukt sted, til en savnet ven. Jeg er sikker på at Axel
har det godt der hvor han er nu, men derfor er det jo trist alligevel
- også for Frode.

Mvh. Trine P.

Fra : Birgitte

Dato : 12-05-02 17:03

En varm trøstetanke fra alle True Trust kattene.
Det er aldrig nemt at sige farvel, heldigvis for det.
Jo svære det er, jo større er kærligheden.
missetaner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust