Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Adobe SVG - hvad er det?
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 10-05-02 18:21

I en Opera-mailinggruppe skriver en, at Adobe har sendt en ny SVG
"viewer" på markedet. Hvad er det for en størrelse? Venlig hilsen
Jørgen Jensen.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-05-02 18:30

Hej Jørgen

Jørgen Jensen wrote:
> I en Opera-mailinggruppe skriver en, at Adobe har sendt en ny SVG
> "viewer" på markedet. Hvad er det for en størrelse? Venlig hilsen
> Jørgen Jensen.

SVG er et nyt vektor grafik "mark-up" sprog som er standadiseret af W3C.
Det er i princippet som HTML, du opbygger her bare vektor-grafik med
specielle tags og attributter, og det kan manipuleres med f.eks.
JavaScript ligesom HTML kan (hvor det populært kaldes DHTML).

Det varer iøvrigt nok ikke længe inden SVG som standard er inkluderet
med Mozilla-browseren.

Det skal understreges at jeg ikke selv har prøvet at kode SVG,
ovenstående er kun hvad jeg har hørt.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Madsen

Dato : 10-05-02 22:46

Jørgen Jensen skrev:

> I en Opera-mailinggruppe skriver en, at Adobe har sendt en ny SVG
> "viewer" på markedet. Hvad er det for en størrelse?

<http://www.adobe.com/svg/overview/svg.html>

Madsen.

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 11-05-02 20:19

Madsen skrev:

><http://www.adobe.com/svg/overview/svg.html>
Tak for tippet. Jeg går fluks ind på siden.Fra Operas newsgruppe
ved jeg i øvrigt, at SVG også vil kunne ses i næste version af
Opera. Venlig hilsen Jørgen Jensen

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 11-05-02 20:50

Jørgen Jensen <ppanter@city.dk> posting:

>Fra Operas newsgruppe ved jeg i øvrigt, at SVG også vil kunne ses i næste version af

Det tvivler jeg stærkt på. Næste version er 6.02 (hvis den da ellers
snart af afbugget nok) og hvad jeg har fulgt med, har jeg ikke læst
om større ting i den. Det bliver sikket tidligst fra næste større
version -- måske 7 -- det kommer.

Hvor har du btw læst dette i Opera-grupperne?

--
/CBH
Computerspil..phff.. http://my.opera.com/graphics/pondus/2002/05/02.gif

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 12-05-02 14:16

Chr. Bohr-Halling skrev:

> [...]
>version -- måske 7 -- det kommer.
>
>Hvor har du btw læst dette i Opera-grupperne?
Ja. Venlig hilsen J.J.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 12-05-02 14:40

Jørgen Jensen <ppanter@city.dk> posting:

>Ja. Venlig hilsen J.J.

Men /hvor/ (hvilket indlæg)?

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 13-05-02 17:02

Chr. Bohr-Halling skrev:

> [...]
>version -- måske 7 -- det kommer.
>
>Hvor har du btw læst dette i Opera-grupperne?
Vil gerne rette tidligere sendt besked. Jeg tror jeg har
oplysningen fra Operas mail liste. V.H. Jørgen Jensen.