Cookies er tilladt, men det virker alligev~
Fra : Rita

Dato : 10-05-02 17:58

Jeg har altid kunnet deltage i de Quick Polls afstemninger,
der har været på forskellige hjemmesider, men nu har jeg
lige været inde på en hjemmeside, hvor hvor jeg ikke kunne
deltage i afstemningen. Der poppede et vindue op, hvor der
stod: 'Du skal have cookies slået til, for at deltage i afstemningen'.
Jeg har cookies slået til, og er godt klar over at problemet
sikkert ligger i min egen Internet Explorer 6.0.2600. Er der nogen,
der har et bud på, hvad jeg kan gøre, for at få det til at virke igen?
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 11-05-02 09:18

Rita skrev:

> [...]
> sikkert ligger i min egen Internet Explorer 6.0.2600. Er der nogen,
> der har et bud på, hvad jeg kan gøre, for at få det til at virke igen?

Prøv lige at klikke på: Funktioner > Internetindstillinger og
fanebladet "Beskyttelse af personlige oplysninger". Her klikker
du på "Standard", for skyderen står sikkert for højt.

Der er også den mulighed, som jeg selv bruger: Klik på knappen
"Rediger..." og sæt webstedets adresse ind her. Så tillader du
det pågældende websted at bruge cookies. Det fungerer fint med
de websteder, jeg giver tilladelse til at bruge cookies.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Rita

Dato : 11-05-02 17:16

"Svend Erik Bertelsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> det pågældende websted at bruge cookies. Det fungerer fint med
> de websteder, jeg giver tilladelse til at bruge cookies.

Hej Svend Erik
Tak for dit svar.
Jeg har lige prøvet begge dele, men jeg får stadig det samme
vindue, hvor der står, at jeg skal tillade cookies.
Når jeg under 'Rediger' indsætter webstedets adresse, så er det
kun tripod.com, der bliver gemt selvom, jeg har skrevet hele
webstedets adresse i feltet.
Når jeg har det pågældende websted åben, så er der et øje med
et stopskilt nederst på skærmen. Jeg har lige prøvet, at være inde
på en anden Tripod-hjemmeside, hvor der ikke var et øje med
stopskilt, når siden blev vist.
Den side hvor der står, at jeg skal tillade cookies, ligger på denne
adresse: http://poul_skelmose.tripod.com/afstemning.htm
jeg er lige ved at tro, at det kun er på denne side, det sker. Jeg
har lige fundet en anden hjemmeside også med Quick Polls, og
der kunne jeg godt stemme uden problemer.
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-05-02 10:22

Rita skrev:

> Når jeg under 'Rediger' indsætter webstedets adresse, så er det
> kun tripod.com, der bliver gemt selvom, jeg har skrevet hele
> webstedets adresse i feltet.

Det du har du ret i - og jeg kan ikke svare på hvorfor. Bruger selv
til nogle udvalgte webadresser, hvor det virker perfekt.

> Den side hvor der står, at jeg skal tillade cookies, ligger på denne
> adresse: http://poul_skelmose.tripod.com/afstemning.htm

Normalt har jeg indstilligen på "Høj", i "Beskyttelse af personlige
oplysninger", og så får jeg samme meddelelse som dig. Men klikker
jeg på knappen "Standard", ja så virker afstemningen. Besynderligt!

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Rita

Dato : 12-05-02 11:27

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> oplysninger", og så får jeg samme meddelelse som dig. Men klikker
> jeg på knappen "Standard", ja så virker afstemningen. Besynderligt!

Tak fordi du ville kigge på det.
Det er åbenbart kun denne ene side, Internet Explorer opfører sig
mærkeligt på, også selv om jeg har valgt Standard.
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita

Dato : 11-05-02 18:11

"Svend Erik Bertelsen" skrev i en meddelelse news:MPG.1746f1e9d2d824729896a6@news.sunsite.dk...

Hej igen Svend Erik
Jeg har lige testet, om jeg kunne deltage i afstemningen gennem
browseren Opera, og det kunne jeg uden problemer. Så den vil jeg
bruge, hvis jeg en anden gang er ude for at Internet Explorer
strejker.
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk