Slægten Ørbech
Fra : Morten Skjershede

Dato : 10-05-02 13:28

Min Tip 6 Oldemor Cathrine Sofie Ørbech
F. 1699-d. 1748,
Gift med Nicolai Ibsen Nicolaisen Jæger, Sognepræst og Provst Elmelunde
Kirke, Mønbo Hrd.
Hvem kender til oplysninger på hendes forældre:
Anna Cathrine Ørbech og Leuitnat NN Ørbech..

M.v.h
Morten Skjershede
mass@post.tele.dk
Vanløse. DK.

Fra : jensaxel

Dato : 11-05-02 14:20

I Nordborg kirkebog skriver præsten:
........, gift i 1634, da Anders Brandt har noteret, at han da (19.
Trin.) "var udi Jylland til min Søsterdatters Kost, som fik
Byskriveren udi Horsens Jens Ørbech, og gav jeg Bruden 1 Sølvskee
og Brudgommen 1 Rdlr. Og gjorde jeg et farligt fald udi Ørum paa
mit Bryst og høire Arm."
Formodentlig er det da Jens Ørbechs datter, som i 1654 blev gift i
Korsør med borgmester Caspar Brandts stedsøn.

Om han har noget med din Ørbech at gøre ved jeg ikke.