MS Windows
briani 27239
PC starter af sig selv ???
Fra : Morten Andersen

Dato : 10-05-02 10:25

Hej NG.

Jeg har nogle Compaq Deskpro som efter et stykke tid starter af sig selv.
Jeg er lidt i tvivl om det er et hardware eller software problem. Det er et
klasselokale med Win98 SE og Novell client. Wake up on LAN er disablet så
det er ikke der hunden er begravet. Nogen som har haft samme problem??

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-05-02 10:30

"Morten Andersen" scribbled:

> [...]
> problem. Det er et klasselokale med Win98 SE og Novell client. Wake
> up on LAN er disablet så det er ikke der hunden er begravet. Nogen

Er det et fast tidspunkt den vågner på? Der er nogle bundkort hvor man
kan indstille den til at vågne på et fast tidspunkt.

Hvordan er dens strømforsyning? Der er nogle bundkort hvor man kan
indstille den til at vågne når der kommer spænding på.

Gør den det også, når netkortet er fjernet/koblet fra nettet? Måske er
WOL ikke så slukket som du tror.

Men ellers kan jeg kun forestille mig at det er et HW (evt. firmware)
problem, da softwaren først træder i kraft efter opstart.
--
PeKaJe