Kabel længde?
Fra : Sfc

Dato : 06-02-01 15:05

Hej

Undskyld hvis det har været oppe for mange gange.

Vi har en 32 ports 10 mbit hub, hvor der sidder 6 maskiner på internettet,
og 4 spillecomputere. De sidder alle med et net kabel på hver ca. 30m. Nu
har vi så 2 computere mere der skal på nettet, men der skal bruges et kabel
på 100m. og et på 150m. er det for langt og skal man bruge en forstærker
eller noget andet.

Mvh sfc

Fra : Throm

Dato : 06-02-01 16:49

hemmmm jeg mener at jeg kan huske noget om at 100 m. er vist max for coax
kable ellers er det for et TP kabel.

M.V.H.

Henrik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-02-01 17:19

gange.$fa3.1413500@news010.worldonline.dk...
> [...]

kabel
> på 100m. og et på 150m. er det for langt og skal man bruge en forstærker

For TP der er max grænsen 100meter. Omend det vil virke med 150 meter uden
repeater skal jeg så ikke kunne sige , men standarden siger 100meter.

/Dennis

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-02-01 17:44

Det er evt. en mulighed at sende det igennem en billig hub med uplink, så
har i samtidigt nogle flere porte et stykke væk fra fra "hoved-huben". Jeg
har selv en Lille 9 ports hub m. uplink, den kostede 350 kr. så det er da
til at overkommer (og den fungere fint).

Jeg ved dog ikke hvad en repeater koster, men jeg vil mene det andet hvar
praktisk.

Hilsen Peter.

Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:HtVf6.24553$fa3.1422420@news010.worldonline.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-02-01 17:47

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.tele.dk> wrote in message
> [...]
> til at overkommer (og den fungere fint).
>
> Jeg ved dog ikke hvad en repeater koster, men jeg vil mene det andet hvar

En hub er faktisk en repeater ;) - så at smide en billig gammel kost af en
hub ind midt i det hele ville være en udemærket løsning medmindrer det er
mellem 2 bygninger eller lignende?

/Dennis

Fra : Sfc

Dato : 06-02-01 17:52

Hej

Takker for svarene, jeg har faktisk en 8 ports hub liggene, den bruger jeg
så.

Mvh sfc