Hule af kokosnød
Fra : Robert

Dato : 10-05-02 09:11

Jeg skal til at lave mig nogle huler af kokosnøder, men vil lige være sikker
på at alt er som det skal inden jeg smider dem i.

En kokosnød deles i to, alt "indmaden" fjernest, ydersiden slibes let så den
er fri for den meget ru side, og samtidig ikke helt glat, et par små huller
i hver halvdel af kokosnøden.

Det jeg er mest bange for, er nok hvordan overfladen skal være - altså om
den skal slibes og evt. hvor meget.

En halt anden ting som slog mig: Kan jeg få den til at blive på bunden?

På forhånd tak for hjælpen
Robert

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-05-02 09:26

Robert <svar_i@nyhedsgruppen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_fLC8.2777$ek6.97148@news010.worldonline.dk...
> [...]
> den skal slibes og evt. hvor meget.
>
> En halt anden ting som slog mig: Kan jeg få den til at blive på bunden?

Du behøver såment ikke gøre så meget ved ydersiden, blot fjerne de
længste og
de trævler der sidder mest løst, evt. blot give den et par strøg med et
stykke groft sandpapir.

Det burde ikke være et problem at få den til bunden, den synker helt af
sig selv.

Carsten

Fra : Robert

Dato : 10-05-02 09:44

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du behøver såment ikke gøre så meget ved ydersiden, blot fjerne de
> længste og
> de trævler der sidder mest løst, evt. blot give den et par strøg med et
> stykke groft sandpapir.

OK - mine maller tar' altså ikke skade af at "sutte" på den ru overflade?

> Det burde ikke være et problem at få den til bunden, den synker helt af
> sig selv.

Nu vil jeg køre ud og købe en kokosnød, og så får vi at se om den synker
(jeg ville først have købt noget blybånd med hjem, men det kan jeg åbenbart
spare.)

Takker

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-05-02 13:23

Robert <svar_i@nyhedsgruppen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zKLC8.2782$ek6.97846@news010.worldonline.dk...
> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> OK - mine maller tar' altså ikke skade af at "sutte" på den ru overflade?

Nej, ikke hvis du lige fjerner de største og mest løse. I naturen er
tingene ikke
altid lige glatte.

> Nu vil jeg køre ud og købe en kokosnød, og så får vi at se om den synker

> (jeg ville først have købt noget blybånd med hjem, men det kan jeg
åbenbart
> spare.)

Som skrtevet burde det ikke være et problem, evt kan du lige give skallen
en
omgang i en kasserolle, det kan få evt. farve stof til at forsvinde.

Carsten

Fra : Robert

Dato : 10-05-02 13:24

Min plan om at dele kokosnøden i 2 blev droppet da jeg så hvor lille den
var. (Efter at have lavet den tror jeg faktisk også det er flottere med en
"næsten hel" lille nød, frem en halv stor)

Nu er den så "smidt" i, og jeg er spændt på at se at mine maller vil bruge
den.

Den fik en tur med det grove sandpapir, og så en kort gang kogning.

Til Carsten - tak for de hurtige svar.

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-05-02 20:05

"Robert" <svar_i@nyhedsgruppen.dk> writes:

> [...]
> den.
>
> Den fik en tur med det grove sandpapir, og så en kort gang kogning.

Hvorfor dog alt dette slibearbejde ? Det er IMO pænest hvis man ikke
sliber det grove væk. Og jeg kan ikke se hvad skade det kan gøre.
Det har da heller ikke skabt problemer af nogen slags for mig.

Og kogningen, det er vist også ganske unødvendigt. Det er ganske
begrænset hvor meget sådan en skal kan farve vil jeg mene.

/Esben
--
Ever stop to think, and forget to start again?

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 10-05-02 23:08

Har du stadig fisk Carsten ?

Leo Vaeversted
http://www.hobbylink.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-02 09:25

Leo Vaeversted <leo@venlig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abhgnf$l5v$1@sunsite.dk...

> Har du stadig fisk Carsten ?

Ja, det har jeg da! hvorfor?

Carsten

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 11-05-02 15:32

> Ja, det har jeg da! hvorfor?
Nysgerrighed, syns du solgte ud af dine på et tidspunkt, men kan være jeg
husker forkert.

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-02 16:45

Leo Vaeversted <leo@venlig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abja3u$1pq$1@sunsite.dk...

> Nysgerrighed, syns du solgte ud af dine på et tidspunkt, men kan være jeg
> husker forkert.

Nej det er helt korrekt, at jeg solgte ud af Malawierne, men der er mange
og
der er stadig nogle stykker ca 150 der skal ud af døren.
Men det betyder ikke at jeg stopper med akvarier, jeg har bare lagt det
om til
akvariehobbyens luksus klasse *s* Saltvand!!
Det er dyrt, men mange andre skulle prøve det, det er langt mere
fasinernede end
ferskvand kan blive.

Carsten