Netproblem mellem winXP og winME
Fra : Cheanne

Dato : 10-05-02 00:58

PC-a kører Windows XP, og PC-b kører Windows ME. Begge PC'ere er
forbundet CISCO'en (Cybercity) gennem en switch, og begge PC'ere kan
komme på internettet uden problemer. Jeg har så forsøgt at få de 2
PC'ere til at kunne dele filer, men det er her filmen knækker.

På PC-a er installeret:
Client for Microsoft Networks
File and Printersharing for Microsoft Networks
Qos Packet Scheduler
Internet Protocol TCP/IP

På PC-b er installeret
Client for Microsoft Networks
File and Printersharing for Microsoft Networks
Internet Protocol TCP/IP

Pc'erne kan godt se hinanden, og ved spil (f.eks Quake3) kan de godt
logge på hos hinanden vha IP-adressen. På PC-a (windowsXP), hvis jeg
åbner My Networks places -> Local Network så kan jeg der se de delte
drev og mapper på de 2 PC'ere. Hvis jeg så dobb.klikker på et af
ikonerne (uanset om det er et ikon til PC-a eller PC-b) så går Explorer
ned! Jeg har prøvet at nyinstallere Windows XP, men det hjalp ikke. Hvis
jeg sætter en FTP-server op på den ene PC, så kan den anden godt logge
sig på som klient, men det burde da være muligt at dele filer direkte?

Jeg tror, at det er noget i Windows XP der driller, for hvis jeg slukker
PC-b helt, og PC-a er helt alene på netværket, så går Explorer STADIG
ned hvis jeg åbner My Networks places -> Local Network og dobb.klikker
på en af de delte mapper på PC-a. Windows XP har selv fået lov at sætte
lokal-netværket op, så jeg er virkelig på bar bund her. Jeg har også
prøvet at installere andre protokoller, men det giver ingen forskel
medmindre jeg sletter TCP/IP, og det er jo ikke så smart Jeg har
prøvet at fjerne ALT firewall, men heller ikke det gav nogen forskel.

Fra PC-b til PC-a kan jeg nogen gange godt hente filer fra den delte
mappe, men ikke altid, og jeg kan ikke sende filer dertil (medmindre jeg
bruger FTP
server/klient).

http://www.kandu.dk/

Fra : Stine

Dato : 11-05-02 08:26

Da du nu også har xp, har du tjekket at win 98 maskinen og brugeren har
permissions på xpen?? og er oprettet på xpen. At programmet ligefrem går ned
har jeg svært ved at forstå. Gør den det umiddelbart, når du browser dit
netværk, eller efter X antal minutter ??

Du mangler evt. at share nogle bib til netværket ??