Advarsel: Undgå DVDPusheren!
Fra : KASO

Dato : 09-05-02 23:02

De var gode, men det var dengang. Nu kan de IKKE anbefales.
Leveringsproblemer med filmene og rod i betalingerne. Pludselig beder de
(i en kryptisk E-mail) kunder med forudbestillinger om at afbestille og
genbestille (med ukendte konsekvenser for leveringstider m.m.) fordi de
har rod i deres betalingssystem. Henvendelser om dette medfører blot i
et flabet svar om at "sådan er det bare" - de har glemt at det er
kunderne, de skal leve af.

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-05-02 23:51

Hvor mange gange har du tænkt dig at skrive det ?

Hint: -> STOP NU 4, 5, 6 stykker er nok!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-05-02 23:59

Michael Lund Sørensen skrev:

> Hint: -> STOP NU 4, 5, 6 stykker er nok!

Syv faktisk. Han sendte også samme indlæg for et par dage siden, hvilket
ikke ligefrem hjælper på seriøsiteten af hans klage.

--
Mvh. Peter
"In this house we obey the laws of thermodynamics!"

Fra : KASO

Dato : 10-05-02 12:02

Hmm - jeg har åbenbart et problem med det Webinterface, jeg bruger
(KANDU) - Jeg beklager mange gange - det var ikke min hensigt at
"Spamme" gruppen - kun at placere en enkelt, velment advarsel!

Advarslen var seriøst ment - og jeg er helt enig i at gentagelsen ikke
styrker dette, men det var heller aldrig hensigten!

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-05-02 13:21

Jeg forstår ikke helt! er du blevet snydt for en film, penge, hvad? eller
mener du bare deres service er dårlig?

Vil da lige nævne at 2 film jeg bestilte 6. maj er kommet idag. og at
pengene også først er trukket idag.

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : KASO

Dato : 10-05-02 17:07

Det er "kun" et spørgsmål om service - jeg er ikke blevet snydt!

Jeg - og flere andre jeg kender - har på det seneste oplevet at måtte
rykke for film, hvor der åbenbart er gået kludder i bestillingen.
Derudover havde jeg forudbestilt en film, der havde premiere senere, men
fik lige pludselig en mail om at de havde problemer med deres
betalingsystem, så nu kunne de ikke finde ud af at trække pengene.
Derfor skulle kunderne (vistnok - det var en meget kryptisk mail) sende
en mail med en afbestilling, og gå ind og bestille forfra. Det fremgik
ikke, hvordan det påvirkede ens placering i køen (hvis der ikke var film
nok fra starten), og om de dermed havde styr på betaling m.m. Jeg ville
mene, at hvis man har problemer med sine systemer, må man selv sørge for
at løse dem - ikke sende problemet videre til kunden. Jeg skrev derfor
og spurgte, om de ikke blot kunne sende et girokort med, hvis de da ikke
kunne finde ud af at genskabe deres betalingsdata (hvilket ville være
hvad enhver seriøs forretning ville gøre) - og om placering i
køen/leveringstid, men fik blot et flabet svar om at "sådan var det
bare".

Jeg ville mene, at der er tilstrækkeligt med seriøse forretninger (såvel
på som udenfor nettet) til at man ikke behøver at benytte de useriøse.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-05-02 23:38

KASO skrev:

> Advarslen var seriøst ment - og jeg er helt enig i at gentagelsen
> ikke styrker dette, men det var heller aldrig hensigten!

Fair nok. Jeg har selv været ude for et par gange, at Sunsite gør knuder,
således at mine indlæg er blevet postet 6-7 gange. Det er virkelig
irriterende.

Med hensyn til din advarsel, er det helt fint, at du poster dårlige
erfaringer med en forhandler. Vi kan hurtigt blive enige om, at deres stunt
med at opfordre kunder til at afbestille og bestille igen ikke er for smart.
Deres troværdighed som seriøs webbutik falder i al fald adskillige grader.

Til gengæld bør du ikke nøjes med skrive, at du har fået et flabet svar fra
dem. Post hellere hele deres svar, og lad os om at bedømme det. Jo flere
detaljer din advarsel indeholder, jo lettere har man som læser med at
vurdere, om den er berettiget.

Personligt har jeg handlet med DVD-Pusheren en lille håndfuld gange, og det
har altid forløbet uden problemer og til stor tilfredshed.

--
Mvh. Peter
"Du må ikke ta' Pelles ko!"

Fra : Torben Simonsen

Dato : 10-05-02 23:53

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:

> Med hensyn til din advarsel, er det helt fint, at du poster dårlige
> erfaringer med en forhandler.

Bare ikke i denne gruppe. Brug dk.forbruger i stedet.

Snakken om DVD-forhandlere, moms, told, porto, forsendelse og
hvad ved jeg, er efter min mening ved at fylde lidt for meget her
i gruppen, og det *er* off-topic. Lad os snakke om filmenes indhold
i stedet, please (og så naturligvis de andre emner, som ifølge
fundatsen er on-topic).

--
-- Torben.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 11-05-02 00:28

Hej

Torben Simonsen wrote:
> "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> writes:
> Bare ikke i denne gruppe. Brug dk.forbruger i stedet.

dk.marked.privat.tv+video.dvd er også velegnet til disse diskussioner,
ikke at det generer mig at få dem heri, men som Torben Simonsen siger så
er det off-topic, og der er sikkert folk der ikke handler DVD og derfor
vil finde det generende.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-05-02 12:14

Ulrik Jensen skrev:

> dk.marked.privat.tv+video.dvd er også velegnet til disse diskussioner,

Jeg er enig med jer begge.

--
Mvh. Peter
"Man, you come right out of a comic book."