SM-umoral i "Pianisten"
Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-02 19:23

SM-umoral i "Pianisten"

Den smukke midaldrende klaver-professor på konservatoriet tiltrækkes af en
ung flot dynamisk ishockey og Shubert-spillende ingeniørstudeRende, som
giver et nummer ved byens musik-topfolks private spille-komsammen.

Han tiltrækkes af hende og vil have klaverundervisning af hende - men hun er
hård, holder afstand, GØR SIG KOSTBAR - og er generelt en lærer af den
gammeldags konsekvente type (velgørende, efter min smag)

Hun bor med sin mor i et incestuøst slagsmålsforhold, som hun vil fri af, og
til det vil hun bruge ynglingen, som omsider får lov til sex.

Formand Mao's kone sagde, at sex er sjovt, men det er magt, der er rigtig
sjovt, og filmen er om en magtkamp mellem to superintelligente og
supersmukke super-egoer, hvor hun dyrker perversionen, skær sine skamlæber,
belurer andre osv.

Da en konkurerende kvindelig elev er i vejen, lægger hun glasskår i dennes
lomme , så eleven skær sin hånd og ikke kan spille klaver til koncerten.

Den ingeniørstuderende er for flinkeskolet, så efter spændende , realistiske
sm-lege, der har Strindberg-skilsmissedramaers ægte had og aggression, så
har hun opnået en vis frigørelse af sin moderbindling og stikker en kniv
overfladisk i sig selv.

MORALE: Vær din egen lov. Glem de ti bud og fællesreligionens hæmninger -
det man ikke dør af bliver man stærkere af.

------------------------

Her lidt relevante citater, og min udlægning :

- ISÆR FOR Nietzsche -INTERESSEREDE

"De Sade og Nietzsche er enige om at forkaste Aristoteles og Rousseaus
demokratiske og omgængelige "nedtur". Som Hobbes og Foucault tegner de et
billede at en stat, som er et overfald, et voldsangreb på naturens kaotiske
love". Trond Berg Eriksen.(ledende Nietzsche-forsker)

Også Foucault, der afviser at sindsyge eksisterer, er relevant.

Pianist-skønheden gør sin unge elsker sindsyg(vil nogle mene) - og han
væmmes og trækker sig tilbage. Men vi har kun det sjov vi selv laver - og
selvom pianistinden begår en ulækker forbrydelse mod en konkurerende
kvindelig elev, så er hun nok mere lykkeskabende end ulykkeskabende for sig
selv og andre, ved at hun tør gå nye veje.

"Nogle har et kedeligt liv, og er derfor religiøse - det giver dem ikke ret
til at kræve religiøse følelser af dem, der ikke har et kedeligt liv"
skriver
Nietzsche.

Videnskab er en religion. Dogmer om orgasme, skabt af sexologisk videnskab
(især Masters og Johnson) er en videnskab, det stivner og begrænser.

Newton-mekanik(men næppe hans optik) og Einstein-teori er religion der
skaber orden i sagerne, men næppe har gavnet produktion og service

"Vi prædiker vor tro, når vi selv har mistet den"(Nietzsche og Wesley)
Fordi magthaverne med god grund tvivler på deres ny videnskabs-religioner,
bruger de statmonopol-medier til at prædike og derved næsten forbyde
alternativer

"Gud er død, men hans billede vil længe bliver dyrket i hulerne" provokerer
Nietzsche i "Den muntre videnskab"

At gøre kunst eller videnskab til religion, er at dyrke et billede af den
gamle religiøse gud.

"Er man from , slipper man for at være ensom" Nietzsche

Regel-tyrrani som dyrkes i flok, er den humanistiske moral, og
munkemarxister har skabt autonome der føler sig etiske ved deres vold og
censur.

"Pianisten" og Nietzsche forsøgte sig med "ene men stærk" og det ligner hhv
kaldtes sindsyge.

Men kun smagsdommeri ligger bag psykiatrisk diagnose. Der er gradsforskel
fra hallucianationer over tvangstanker til de fordomme , som vi alle har -
så lad folk dyrke sig selv som gud, når det ikke generer andre fysisk.

Kierkegaard så angst som det grundvilkår, der skaber moral og tro.

Da intet kan bevises, så lad os udvide tolerancen "Enhver er salig i sin
tro".

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 10-05-02 21:16

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

[klip "Pianisten" samt citater]

Du har nogle meget interessante citater BW. Hvad selve filmen
Pianisten's
seksuelle under(over)toner har med denne gruppe at gøre skal jeg ikke
kunne sige, men interessante Nietsche citater. Jeg fandt det nu langt
mere faschinerende at bruge citaterne i sammenhæng med religion end med
filmen (som vel heller ikke var meningen).

Jeg har lagt mærke til at du kaster dig om i "fråds" med citater. Tør
man spørge om hvem du er?

...//Arcane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-05-02 21:56

Fri, 10 May 2002 20:15:38 +0000 (UTC), skrev "Arcane Mysteria"
<arcane@digitalessex.com>:

>Tør man spørge om hvem du er?

Jeg er heldig ikke denne person og han vil sikkert ikke selv
henvise til disse sider.

<http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html>
<http://holocaust-info.dk/old/bw_main.htm>
<http://www.kafka.dk/2002/bowar.htm>
<http://www.kafka.dk/2002/bowbyret.htm>
<http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02368577?OpenDocument>

Blot et lille om hjemmesider om denne tiltalende person, hans
egen side <http://www.glistrup.com>

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Bo Warming

Dato : 10-05-02 23:16

"Arcane Mysteria" <arcane@digitalessex.com> wrote in message
> Du har nogle meget interessante citater BW. Hvad selve filmen
> Pianisten's
> seksuelle under(over)toner har med denne gruppe at gøre skal jeg ikke
> kunne sige,

Artiklen nedenfor uddyber relevansen af den moral-relativistiske film for
dk.snak.seksualitet.

> Jeg fandt det nu langt
> mere faschinerende at bruge citaterne i sammenhæng med religion end med
> filmen (som vel heller ikke var meningen).

Nietzsche er både om religion, mand-kvinde-forhold og anden psykologi og
filosofi.
Det gælder også hans disciple, Foucault og Camus.

> Jeg har lagt mærke til at du kaster dig om i "fråds" med citater. Tør
> man spørge om hvem du er?

Jeg er 56 år, arbejdsløs gymnasielærer i fysik og kemi, gift med japansk
sygeplejerske, boende nær Ungdomshuset på Jagtvej, aktiv
indvandringsmodstander,

Nogle siger at jeg er den mest udskældte og killfiltrede person på usenet,
grundet nogle løgnagtige OSS'er. Når man piller små citater ud af sammenhæng
ILLOYALT , er det let at få nytænkning til at se sær ud.
---------------------

Foucault's super-ateisme gir TOLERANCE incl overfor pædofili

Ateister er ofte kirkefjender, og mener at de har frigjort sig af al
religion, fordi de håner gammeldags kristendom.

Foucault og andre (især franske) filosoffer, der kalder sig
dekonstruktivister, har videreført Nietzsches Gud-er-død tænkning. De søger
at få skovlen under alle selvbedrag og livsløgne, som jo er al religions
basis.

En god minimal-religion er "Størst mulig lykke for flest mulig mennesker."

En vej til at nå dette mål er markedsfrihed og lave skatter, og få love.

Foucault var skeptisk mht de hekseprocesser, der foretages imod pædofile, og
påpegede bl.a. at børn ofte forfører den voksne.

Måske der er ulande, hvor børn der ikke får lov at sutte pik på deres far,
anses for tabere og foragtes - vor fordømmelse er SMAGSDOMMERI - dvs tro.

Sten Hegeler og andre fagfolk har imødegået de fagfolk, der vedr pædofili
postulerer traumer som noget objektivt.

Måske traumer kun skyldes, at vi lever i et sen-kristent snerpet samfund,
der giver pædofil-"ofre" skyldfølelse - for ofrene holdt jo ofte af
forbryderen og indser, at de ved at angive den voksne har skabt ufattelig
ulykke og uretfærdighed.

Udenfor vor kulturkreds er overgrebene tilladte og derfor sjældne og
uproblematiske.

Det betyder ikke, at vi hastigt kan eller bør afkriminalisere. Det vil være
at stikke hånden ind i en hvepserede. Men i noget så uskyldigt som
internet-debat , bør man gøde jordbunden for tolerance.

Filmen "Pianisten" er en klog analyse af en stærk moral-relativistisk
kvinde - ligesom "Jeg er Dina". I begge tilfælde begås egoistisk udåd, der
burde straffes, hvis retssystemet fungerede. Men SM-leg mellem voksne,
indforståede partnere er ikke noget, der bør straffes. Derimod bør visse
typer pædofili straffes, nemlig når der sker vold, og når en voksen groft
misbruger den tillid, der er vist ham, fx som træner, præst eller
stedfar.Fordi statens straffe ofte virker mod hensigten, er det nærliggende
at prioritere intern problemløsning når ubehagelige sex-overgreb sker.

"Vær din egen lov" skrev Nietzsche , belært af græske forfattere bl.a.
Pindar. "Du er din egen gud"

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 001 815 364 4235
http://www.glistrup.com

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 11-05-02 11:44

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

[klip]

> Jeg er 56 år, arbejdsløs gymnasielærer i fysik og kemi, gift med japansk
> sygeplejerske, boende nær Ungdomshuset på Jagtvej, aktiv
> indvandringsmodstander,

"Børnehuset"? Hvordan udarter dette sig i forhold til din modstand imod
indvandringen ?

> Nogle siger at jeg er den mest udskældte og killfiltrede person på usenet,
> grundet nogle løgnagtige OSS'er. Når man piller små citater ud af sammenhæng
> ILLOYALT , er det let at få nytænkning til at se sær ud.

Jeg overhørte H. P. Holm nævne at han såvel som dig har måtte ty til
anymisering i forbindelse med usenet posts af frygt for de notoriske
netcops.
Er det korrekt? Han nævner derudover at dette var man benyttede 'inden'
han (I) fik afklaret de forskellige udbyderes seriøsitet. jeg ser du
kører med WOL nu så det er vel ikke/har vel aldrig været et problem...?

[klip]

> "Vær din egen lov" skrev Nietzsche , belært af græske forfattere bl.a.
> Pindar. "Du er din egen gud"

Så sandt så sandt. Eksistentialismen er vel efterhånden også ved at
vinde
kraftigt indtog i de moderne sinde.

...//Arcane

Fra : Bo Warming

Dato : 11-05-02 21:10

> "Børnehuset"? Hvordan udarter dette sig i forhold til din modstand imod
> indvandringen ?

Autonom-psykopaterne ved at min nevø er borgerrepresentant for
Enhedslisten, så der er omsider holdt op at smadre mine ruder, afbrænde mit
plankeværk og cykelskur og smide fyrværkeri ind i min have.
I går stod en gruppe i den af Nørrebrobladet opreklamerede "økologiske have"
som de har på bagsiden af huset, og jeg spurgte dem, om hvad de havde gang
i/grøde i. Det handlede om så mange krydderurter, som man kan gro i en
altankasse.
Det værste skældsord de usikre små flippere kunne finde på mod mig var, at
jeg var "arisk"
De var stolte af deres altankasse. Sov trygt - ozonlaget holder!

> [...]
> han (I) fik afklaret de forskellige udbyderes seriøsitet. jeg ser du
> kører med WOL nu så det er vel ikke/har vel aldrig været et problem...?

Anonymisering er ikke mig. Jeg har intet at skjule. Min udbyder har modtaget
stakke af klager og ingen har de fundet berettiget.

> Så sandt så sandt. Eksistentialismen er vel efterhånden også ved at
> vinde
> kraftigt indtog i de moderne sinde.

" Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme overens med
begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.Goethe

"Vær den du er" Zarathustra/Nietzsche