Nokia 8210 - redigering via IR og Palm Pil~
Fra : AND

Dato : 06-02-01 14:17

Hej Alle - og tak for jeres besvarelser mhs. til om jeg skulle købe eller
ej. Jeg fulgte flertallets råd - og købte igår en Nokia 8210! Og indtil
videre er jeg FULDT UD tilfreds, en har også kun haft den i 18 timer ))
Mit formål var primært det at bruge 8210 sammen med min Palm Pilot Vx, til
afhentning af e-mail etc.. Men er "måske" lige blevet slemt skuffet, idet
jeg havde glemt at denne facilitet kræver et DATAabb. til 40kr. pr. mdr.
(hos Mobilix), og det syntes jeg IKKE det er værd/contra behov.

- Er der nogen der har et andet forslag/alternativ ?
- Findes der et program til Palm el. PC der kan redigere tlf. nr. på
8210eren m.m. ??

På forhånd 1000 tak for jeres henvendelser........ fra en - indtil videre
lykkelig 8210 ejer )))

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-02-01 14:45

"AND" <anduus@it.dk> wrote:

> [...]
>8210eren m.m. ??
>
>På forhånd 1000 tak for jeres henvendelser........ fra en - indtil videre

Du behøver ikke data-abonnement for at hente mail - kun hvis du skal modtage
data/fax-opkald. Ring til kundeservice og bed dem om at åbne for dataservice.

Jeg bruger GSMTool (www.gsmtool.com) til at opdatere adressebogen og sms. Jeg
har desværre ikke fundet et program til kalenderen endnu.

Se lidt på Dr. Salamis site om 8210 sammen med Palm Vx.
http://users.zipworld.com.au/~rmills/

Peter

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-02-01 16:59

On Tue, 06 Feb 2001 13:44:51 GMT, rongsted@dontspam.image.dk (Peter
Rongsted) wrote:

>Du behøver ikke data-abonnement for at hente mail

Er du HELT sikker? Da jeg spurgte nede i Mobilix-butikken sagde
sælgeren, at man skunne gi' de 40 kr. ekstra pr. måned.

Men det er da fedt hvis man kan uden!

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-02-01 19:54

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er du HELT sikker? Da jeg spurgte nede i Mobilix-butikken sagde
> sælgeren, at man skunne gi' de 40 kr. ekstra pr. måned.

Ja, 100% sikker.
Da vi sidste år kørte til Nordkap tur/retur, havde vi en Nokia 8210 og en
Apple PowerBook med.
De to i kombination gjorde, at vi dagligt kunne poste indlæg til vores
Internet-Nordkap-Dagbog
(Btw, ingen steder oplevede vi manglende dækning, selvom der godt nok *er*
områder i Lappland der er ret så øde....)

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk
(inkl. nordkap dagbog)

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 06-02-01 20:11

In article <wLXf6.18587$zw.392365@twister.sunsite.dk>, soren@fischer.as
says...

> [...]
> (Btw, ingen steder oplevede vi manglende dækning, selvom der godt nok *er*
> områder i Lappland der er ret så øde....)

For at foretage data opkald er data abb. ikke nødvendigt, det er kun for
at kunne modtage data opkald.

Frank Rasmussen - TELMORE A/S
Høje Tåstrup Boulevard 39
2630 Tåstrup
www.telmore.dk - fr@telmore.dk

Fra : Erik Einum

Dato : 07-02-01 09:51

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote
> [...]
> (Btw, ingen steder oplevede vi manglende dækning, selvom der godt
> nok *er* områder i Lappland der er ret så øde....)

Mellom Danmark og Nordkapp er det flere områder enn Lappland som er øde!!
Men nettet i Norge er _godt_ utbygd!!

///Mvh. EE (norsk)

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-02-01 12:41

Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote:

>Er du HELT sikker? Da jeg spurgte nede i Mobilix-butikken sagde
>sælgeren, at man skunne gi' de 40 kr. ekstra pr. måned.

Ja fuldstændig. Jeg betaler ikke data-abonnement, men ringer ofte op til World
Online og Mobilix med data-opkald. Når du bruger en WAP telefon er det også et
data-opkald - og det koster heller ikke ekstra abonnement.

Minutprisen for data-opkald med Mobilix Modus er 1,00 for de første 4
minutter, derefter 0,50.

Peter

Fra : Simon Thoustrup

Dato : 01-03-01 21:34

> Ja fuldstændig. Jeg betaler ikke data-abonnement, men ringer ofte op til
World
> Online og Mobilix med data-opkald.
Kan man uden videre ringe op til det samme nummer som ved f.eks. et alm.
33.6 modem eller???

Mvh
Simon Thoustrup
usenet@thoustrup.dk

Fra : Nyrup

Dato : 06-02-01 17:04

Hejsa
>- Findes der et program til Palm el. PC der kan redigere tlf. nr. på
>8210eren m.m. ??
Jeg bruger et program kaldet GSMTool til at overfører min Palms
kontaktbog til 8210. Det kan iøvrigt også benyttes til at sende SMS
fra Palmen, men der er det bestemt ikke det mest ideelle program.
MonkeyMessager og FunSMS er væsentlig bedre.

/Michael