"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3bnldug1fr37ca8dp7gpbel2rh029ra8ld@4ax.com...
> On Thu, 9 May 2002 18:58:57 +0200, "Devast8or" <no@no.no> wrote:
>
> >Hej,
> >Jeg har lige downloadet en demo af Dungeon Siege, og det ser jo godt ud.
Men
> >jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber der er en af jer der kan
svare
> >mig på.
> >
> >1) Chance to hit. Findes det ikke? Min archer chick rammer udmærket men
ikke
> >men ikke hver gang. Kan jeg ikke se et sted hvad hendes chance for at
ramme
> >er?
>
> jeg har ikke opdaget det endnu hehe
DET FINDES, med jeg ved ik hvor det står, men der er fx spells (NatureMagic)
der buffer "chance to hit" for såvel archers som melee characters.
> >
> >2) Er der nogle minusser ved at bruge en bue på tæt hold? Har fjenderne
> >lettere ved at ramme mig eller noget i den stil?
>
> et melee våben er langt hurtigere til...melee, du kan lave 4-5 slag
> for hver pil, sådan ser det i hvert fald ud
ingen minusser, så vidt jeg kan se. Lidt ulogisk men archeren ville
simpelthen (IMO)blive for svag hvis hun ikke kunne forsvare sig i nærkamp.
Fjenderne har ligeledes ikke lettere ved ramme dig fordi du har en bue i
hånden, MEN fordi du er archer har du ikke nok str til de tunge armors så,
set fra det perspektiv, HAR du lettere ved at blive ramt.
>
> >
> >3) Har jeg forstået det rigtigt at man kan styre mere end den ene char
man
> >starter med? If so, er det nogle man møder senere, eller skal man selv
> >sammensætte hele sit party i starten af spillet?
>
> du møder dem løbende, jeg har dog ikke mødt nogen endnu (jeg er også
> ny til spillet hehe)
>
Som nævnt ovenfor møder du dem undervejs. Nogle joiner dig frivilligt andre
skal ha betaling.
Selvom det er en ok "feature" med flere characters, vil jeg stadig mene, at
det er i multiplayer at spillet holder. Her spiller du 1 character ad
gangen, og det er her, at intensiteten, dybden og stategien i spillet kommer
til sin ret. Stadig ik nogen dyb historie eller interaktion med NPC´er men
mulighederne for variation spillerne imellem er helt enorm.
> >
> >TIA
> >
> >Devast8or
>
> lidt kritik:
>
> jeg synes spillet er alt alt for simpelt, D2 minder nærmest om et
> hardcore AD&D spil i sammenligning :/ der er masser af muligheder i
> den engine det er bygget på, men selve DS virker lidt simpelt indtil
> videre
>
> *håber på nogen fede mods snart*
Vil jo så mene at du ik har spillet multiplayer med nogle "gode" spillere -
og ja, på overfladen virker spillet og karakter-udviklingen simpel men under
overfladen *gisp*. (spekulerer stadig i de uendelige muligheder for hybrid
characters) Et råd: lav ikke en ren fighter eller archer, suplér med enten
nature eller combat magic. Dermed ikke sagt man ikke kan specialisere sig,
det kan man sagtens, men en fighter med combat magic i bare lvl 24 har
eksempelvis combat healing, revive, triple strike, summoning spells osv. En
archer kunne ha accuracy, anchored shot, lightfoot og se´fø´li´ det
ultimative draw near.....
hmm, kunne vidst blive ved, men jeg skal skåne jer :)
Oh, der er allerede nogle fede mods...."freeview" er min favorit. Men der er
mods til at åbne "teleporters" (eller displacers som de hedder), gøre
inventory større, lave krugs til ogres osv osv
http://www.dsnetguide.com/siegelets/siegelets.php
Med Siege Editoren kommer der ligeledes masser af nye maps og sikkert oz rpg
mods. Ser meget frem til dette. (man ku sikkert oz lave en "see chance to
hit mod")
cb