CSS layout, hvordan opnår jeg dette
Fra : Niels Andersen

Dato : 09-05-02 16:44

Jeg er blevet bedt om at lave et bestemt layout, men jeg har svært ved at
gøre det uden tables.

Med tables ville jeg gøre noget i stil med dette:

Det er i hvert fald den bid, jeg har problemer med.

Hvordan får jeg "Menu" og"Content" til at fylde præcis den resterende plads
mellem Header og Footer?
Og hvordan får jeg dem bedst sat ved siden af hinanden?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Chok Og Underholdnin~

Dato : 09-05-02 16:52

Relevante anmeldelser findes på:
http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/kultur/res/art&art_id=3505270
og:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=131580/

B. Frederiksen <ocean@get2net.dk> skrev

Fra : N/A

Dato : 09-05-02 17:38

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-05-02 17:38

Christian M. Nielsen wrote in
<3cda9cad$0$10892$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> her skal du rette </tr> til </td>

....hvis jeg ville have brugt tables. :)
Man tak alligevel. :)

> Her forstår jeg ikke dit spørgsmål. Med denne opbygning er de placeret ved
> siden af hinanden og de fylder 100% mellem Header og footer.

Nemlig. Men hvordan opnår jeg det uden brug af tables?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-05-02 17:48

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> Nemlig. Men hvordan opnår jeg det uden brug af tables?

Med css bokse. Læs evt. http://www.cludi.dk/eksempler/css/div/div2.htm og
www.html.dk 's gennemgang af css

Men hvorfor er det du ikke vil bruge tables. De er for mig at se ret
uundværlige????????
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Ordbog: Formgiver = Person der giver bagerudstyr væk.

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-05-02 19:00

<3cdaa87e$0$10897$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> Læs evt. http://www.cludi.dk/eksempler/css/div/div2.htm og
> www.html.dk 's gennemgang af css

Er du sikker på at "www.cludi.dk" er rigtigt? Jeg fik en fejl på det
domæne, det eksisterer tilsyneladende ikke.

Anyway, jeg kan godt grundlæggende CSS, så hvis ikke det handler om mit
konkrete problem, så er det ligemeget.

> Men hvorfor er det du ikke vil bruge tables. De er for mig at se ret
> uundværlige????????

table-tagget er til at lave tabeller med, CSS er til at lave layout med.

Jeg roder heller ikke rundt i gryderetten med et bordben, selv om det
sikkert fint kan lade sig gøre.

Jeg ved godt det engang var normalt at bruge tables til at lave layout med,
men det var fordi man ikke havde andet. I dag er det bare en dårlig vane.

Men det gider jeg ikke lige diskutere, det er der tusind-vis af artikler
om. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-05-02 21:34

> Er du sikker på at "www.cludi.dk" er rigtigt? Jeg fik en fejl på det
> domæne, det eksisterer tilsyneladende ikke.

Ja, jeg er sikker på at det virker, for jeg har selv læst det i går, men jeg
ved at domænet er ved at blive flyttet, så det kan være der er problemer.
Det kan ejeren sikkert selv svare på, for jeg ved han læser denne gruppe.

> Anyway, jeg kan godt grundlæggende CSS, så hvis ikke det handler om mit
> konkrete problem, så er det ligemeget.

Det er jo ikke nemt at vide, specielt ikke når jeg ikke ved hvor din
definitation af grundlæggende css går til.

> table-tagget er til at lave tabeller med, CSS er til at lave layout med.
>
> Jeg roder heller ikke rundt i gryderetten med et bordben, selv om det
> sikkert fint kan lade sig gøre.

sikkert ikke, men du skyder da vidst spurve med kanoner.