Bedste tv-tema
Fra : SA

Dato : 09-05-02 16:31

Hey,dudes!

Mange musikere beskæftiger sig med at lave musik til tv-programmer.
Meget originalt musik er blevet lavet og meget virkeligt sjusket.
Vi har haft så mange diskussioner om bedste sang,guitarsolo o.s.v.
Hvilke tv-temaer syntes i er de bedste og hvilke er de værste?

Jeg kan godt lide temaerne til The Practise,New York Blues,South Park,
Raketfart(Syntes det lyder som Steen Jørgensens stemme)og Jackass,
og hader alle TV-avisens temaer, temaet til Utzon og Vindhætterne.
Det behøver ikke nødvendigvis tage udgangspunkt i dansk tv.

Jeg syntes vi skal holde film-soundtrack's i en anden diskussion.
Skal vi ikke kåre det bedste tv-tema og det værste?
Jeg var lidt i tvivl om min tråd skulle postes i dk.medier eller dk.musik,
så med fare for at være OT i dk.medier valgte jeg denne gruppe.

Mvh SA

"Da kan man måske lige tilføje,at man skal altid ringe,når man kommer
til Flensborg."
Cromwell.

Fra : Troels

Dato : 09-05-02 16:50

> Hvilke tv-temaer syntes i er de bedste og hvilke er de værste?

Man kommer vel ikke helt uden om Matador?

> [...]
> og hader alle TV-avisens temaer, temaet til Utzon og Vindhætterne.
> Det behøver ikke nødvendigvis tage udgangspunkt i dansk tv.

Temaet fra Utzon Er faktisk et nummer med St. Germain der hedder Sure Thing.
Efter min mening et ganske godt nummer, der desværre på en eller anden måde
bliver ødelagt når det bliver brugt som tema....

/Troels

Fra : Torben Larsen

Dato : 09-05-02 19:24

"SA" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Vi har haft så mange diskussioner om bedste sang,guitarsolo o.s.v.
> Hvilke tv-temaer syntes i er de bedste og hvilke er de værste?

Bedst: The Persuaders (De Uheldige Helte)
Værst: Reklameblokadvarslerne.....

I øvrigt er South Park temaet lavet af Primus - feeeeeedddddtttt band !!!!!
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-05-02 21:19

> Bedst: The Persuaders (De Uheldige Helte)
> Værst: Reklameblokadvarslerne.....

Helt Enig! John Barrys tema er perfekt.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-05-02 21:36

Hej

> Helt Enig! John Barrys tema er perfekt.

Det er rigtigt at det nummer bare er godt til indledningen til serien,
dog husker jeg også indledningen til krimiserien Taggart som
rigtigt godt, jeg husker dog ikke titlen.

Mvh Max

Fra : Peter G.

Dato : 09-05-02 21:44

In article <abeepr$1umm$1@news.cybercity.dk>, Torben Larsen
<turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> wrote...

> "SA" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message

> Bedst: The Persuaders (De Uheldige Helte

Den er god. Desuden,
Adam Dalgliesh (Nr. 1)
Inspector Morse
Muppets
Dick Turpin
Mission Impossible

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-05-02 07:30

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net>
> Adam Dalgliesh (Nr. 1)
> Inspector Morse

Der var lige to, jeg glemte på min liste. De styrer!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Kaas

Dato : 09-05-02 20:43

Som et af de bedste, i betydningen smukkeste kan jeg nævne
"Band of Brothers" af Michael Kamen.

I den mere kitchede genre vil jeg nok pege på "A-Team."
I det hele taget er mange af de gamle 80'er-temaer nogle
af de mest iørefaldende.

Af de dårligste vil jeg faktisk pege på sådanne som "The Practice" og
i lidt mindre grad "NYPD Blue:" Disse temaer er i mine øjne kun rytmer og
lyde
uden egentlig melodi.

Mvh
Peter

Fra : Jens Laursen

Dato : 09-05-02 21:22

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I den mere kitchede genre vil jeg nok pege på "A-Team."
> I det hele taget er mange af de gamle 80'er-temaer nogle

Min personlige favorit er nok temaet til serien Taxi (halvfjerderserien med
Danny Devito og Andy Kaufman). Det er et nummer der rykker.

/Jens

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-05-02 21:49

On 09 maj 2002 Jens Laursen enriched usenet with:

Temaet til Hill Street Blues er genialt

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Vinder af Børglumkollegiets Trivial Pursuit-turnering 2002

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-05-02 23:07

Således skrev Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> i
dk.kultur.musik Thu, 09 May 2002 22:49:17 +0200:

>On 09 maj 2002 Jens Laursen enriched usenet with:

>Temaet til Hill Street Blues er genialt

Den første udgave af temaet til Magnum P.I. var ret svedigt.

Den senere udgave er mere poppet i det, men nok også betydeligt mere
let tilgængeligt

Knud
--
"Drums must never stop. Very bad if drums stop."
"Why? What will happen if the drums ever stop?"

Fra : Kasper Aae

Dato : 09-05-02 21:25

On Thu, 9 May 2002 21:42:57 +0200, "Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk>
wrote:

>Af de dårligste vil jeg faktisk pege på sådanne som "The Practice" og
>i lidt mindre grad "NYPD Blue:" Disse temaer er i mine øjne kun rytmer og
>lyde
>uden egentlig melodi.

Jeg tror lidt det er bevidst. I NYPD Blues tilfældige kan støjen og
lydene repræsentere storbyens kaos, og den relativt rolige melodi, når
hovepersonerne (betjentene) bliver præsenteret; orden. Så det bliver
an slags orden mod kaos.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Jacob

Dato : 10-05-02 11:36

> [...]
>
> I den mere kitchede genre vil jeg nok pege på "A-Team."
> I det hele taget er mange af de gamle 80'er-temaer nogle

Helt enig. Og temaet fra Knight Rider og Airwolf er også nogle af de fede.
Desuden er Twin Peaks temaet også udemærket...og så X-files, selvom det
måske er lidt slidt.

---Jacob---

Fra : Kasper Aae

Dato : 09-05-02 21:51

On Thu, 9 May 2002 17:31:24 +0200, "SA" <tul@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Vi har haft så mange diskussioner om bedste sang,guitarsolo o.s.v.
> Hvilke tv-temaer syntes i er de bedste og hvilke er de værste?

Personligt har jeg en forkærlighed for Clannad's gamle Robin Hood
tema, Dido's "Here With Me" fra Roswell, samt temaerne til Danger
Mouse og Dr. Who.

Men vinderen må selvfølgelig blive Angelo Badalamenti's sublime Twin
Peaks tema.

Men spørgsmålet er om man kan bedømme sådanne temaer 100% musikalsk,
uden at blive påvirket af evt. tv-præferencer og nostalgifølelser?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-05-02 21:59

"SA" <tul@tdcadsl.dk>
> [...]
> og hader alle TV-avisens temaer, temaet til Utzon og Vindhætterne.
> Det behøver ikke nødvendigvis tage udgangspunkt i dansk tv.

Udmærket emne. (Som må være on-topic i både musik- og tv-
gruppen, men det er fint, at du kun vælger den ene.)

Personlige favoritter: Advokaterne (L.A. Law), Sams Bar (Cheers),
Dallas, Matador, Twin Peaks m.fl. Du nævner Tv-Avisens jingles,
og her kan jeg godt lide den de havde i starten af 90'erne, da de
også havde et sølvgråt studie og det gamle logo - i hvert fald kan
jeg stadig huske den. TV2 Nyhederne havde også en kort tromme-
jingle på et tidspunkt, vistnok kun i 22-udsendelsen, som jeg fandt
elegant. Og når vi nu er i nyhedsgenren, så har CNN altid haft et flot
lydbillede (for eksempel kort jingle akkompagneret af stemme:
"This is CNN.")

Jeg har også en vis forkærlighed for temaet til Beverly Hills 90210,
omend det undergik nogen forandring i årenes løb. Og jeg vil gerne
give "honorable mentions" til Venner (Friends), den gamle Batman-
tv-serie, Allo Allo, Panter-Tanter (Golden Girls), Det lille hus på
prærien og den engang supercool åbningsrap fra Rap fyr i L.A.
(Fresh Prince in Bel Air). Og ikke at forglemme: Joe Cocker som
indledning til Mine glade 60'ere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 09-05-02 22:16

Vi må heller ikke glemme M.A.S.H.

Mvh Michael

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-05-02 01:51

On Thu, 9 May 2002 23:16:17 +0200, "Michael Westi"
<michael.westi@get2net.dk> wrote:

>Vi må heller ikke glemme M.A.S.H.
>
>Mvh Michael

enig glimrende stykke musik, udgaven fra filmen er også udmærket

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : D. Peran

Dato : 09-05-02 22:25

> Skal vi ikke kåre det bedste tv-tema og det værste?

Lars Muhl's "Sjæl i Flammer". Hed serien ikke "Engang Strømer" ?!

Fra : N/A

Dato : 10-05-02 23:42

Fra : Peter P

Dato : 10-05-02 23:42

Det er vildt grimt at høre nu, men dengang Miami Vice var på sit
højeste, styrtede jeg altid hen til forældrenes gamle Finlux og skruede
helt op og spillede luftguitar til start-temaet...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-02 01:02

Det må absolut være kendingen til Morgen-Tv på TV 2.

Fra : Michael Westi

Dato : 11-05-02 08:18

Nejjjjjjjjjjj Åge. Nu må du sgu styre dig. Det kan du sgu ikke mene i ramme
alvor!!!!!!! Har du røget en fed!!

/Michael

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cdc5e6e$0$11933$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-02 21:19

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cdc5e6e$0$11933$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det må absolut være kendingen til Morgen-Tv på TV 2.

_________

Ups. Jeg er lige kommet på nogle flere gode kendingsmelodier.

Tv-serien Skum "Soap" (DR TV for mange år siden), "Huset på Christianshavn"
(DR 1), Små og store synder "Heartbeat" (TV 2) og underholdningsprogrammet
"Godmorgen Danmark" (TV 2).

Fra : Michael Westi

Dato : 11-05-02 08:18

Ja, samtidig med at man drømte om fede speedbåde og Ferrarien han drønede
rundt i. Og vi andre vadede rundt i sko uden sokker osv.

/Michael

Peter P <peter.aka.p@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:825efbce64774185280c5ba7bc943178.84863@mygate.mailgate.org.

Fra : Invisible Man

Dato : 11-05-02 22:57

"SA" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh SA
>
> "Da kan man måske lige tilføje,at man skal altid ringe,når man kommer

Go' Aften Danmark og Hawaii-Five-O

______
i.m.